Blue Prism erkend als Leader in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor robotgestuurde procesautomatisering

Blue Prism, een wereldwijde leider in intelligente automatisering, heeft vandaag aangekondigd dat het door Gartner opnieuw in het Leaders-kwadrant van het 'Magic Quadrant' voor robotgestuurde procesautomatisering (RPA) is geplaatst.

In het verslag van 2021 beoordeelde Gartner 18 leveranciers op basis van hun vermogen om visiecriteria uit te voeren en de volledigheid van die criteria. Blue Prism werd tot Leader benoemd.

Gartner zei: "Leaders hebben inzicht in de situatie op een markt, hebben al betrouwbare resultaten geleverd, kunnen de richting van een markt mee bepalen, klanten aantrekken en aan zich binden. In de RPA-markt geven Leaders blijk van inzicht in de behoeften van de bedrijfswereld en in kansen om de functionaliteit uit te breiden en nieuwe producten en diensten aan hun belangrijkste RPA-aanbod toe te voegen. Kortom, een Leader moet een toonaangevende visie hebben en die visie ook kunnen waarmaken. Een Leader is niet altijd de beste keuze voor elke klant. Een gerichte, kleinere leverancier die geen Leader is, kan soms een betere ondersteuning en betrokkenheid bieden. Andere leveranciers kunnen een specialisatie bieden die voor sommige organisaties van essentieel belang is, zoals verbeterde beveiliging of specifieke eigenschappen of functies (bijvoorbeeld vereist door callcenters en individuele desktopgebruikssituaties). Een leverancier die zich op RPA richt voor een specifieke verticale markt of binnen een beperkt geografisch gebied, is mogelijk geen Leader in de algemene markt, maar kan een concurrerende keuze zijn binnen de gekozen markt of het gekozen gebied."

"Dat Gartner Blue Prism tot Leader heeft benoemd, is een bevestiging van de betrokkenheid van Blue Prism bij klanten en partners en onze unieke houding tegenover intelligente automatiseringstechnologie voor ondernemingen", zegt Jason Kingdon, CEO en voorzitter van Blue Prism. "Met onze ondernemingsarchitectuur wil Blue Prism, meer dan elke andere leverancier, klanten helpen bij het schalen van intelligente automatisering in heel hun organisatie. Door automatiseringsstrategieën op belangrijke bedrijfsdoelstellingen af te stemmen, helpen we onze klanten de grootst mogelijke ROI te leveren en flexibel en concurrerend te blijven in een digitale wereld.”

Blue Prism maakt automatisch schalen voor bedrijven toegankelijk en ondersteunt een ruimere invoering van de technologie in organisaties. Blue Prism richt zich op integratie en helpt klanten zo om van een enkelvoudige procesautomatisering over te stappen naar uitwisselbare digitale en menselijke werkkrachten, een combinatie die snel en efficiënt belangrijke bedrijfsdoelstellingen verwezenlijkt, zoals een grotere productiviteit, een grotere ROI en verbeterde klantenervaring. Dat 98% van de klanten van Blue Prism terugkomt, bewijst ook het vertrouwen en geloof dat de klanten hebben in de producten en diensten van Blue Prism.

"Zurich Insurance UK blijft bij Blue Prism om diverse redenen, in het bijzonder voor de hoogwaardige dienstverlening die we krijgen. Ze bieden ons een echt samenwerkingsverband en hebben ons met de jaren geholpen om grote successen te behalen. Bij Zurich Insurance gaan we prat op onze evoluerende combinatie van werkkrachten en Blue Prism was onmisbaar om dit te verwezenlijken", zegt Stephen Aldred, Continuous Improvement & Automation Manager bij Zurich Insurance.

---

Gartner, ‘Magic Quadrant for Robotic Process Automation’, Saikat Ray, Arthur Villa, Naved Rashid, Paul Vincent, Keith Guttridge, Melanie Alexander, 26 juli 2021

Disclaimers van Gartner 

Gartner prijst geen enkele leverancier, product of dienst aan die in zijn onderzoekspublicaties vermeld staan en adviseert gebruikers van technologie niet om alleen de hoogst gerangschikte leveranciers of die met een ander beoordelingslabel te selecteren. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden beschouwd als uitspraken over feiten. Gartner wijst alle expliciete of impliciete garanties met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een specifiek doel. 

Gartner en Magic Quadrant zijn geregistreerde handelsmerken en dienstmerken van Gartner, Inc. en/of zijn gelieerde ondernemingen in de VS en internationaal en zijn hier met toestemming gebruikt. Alle rechten voorbehouden.

Bekijk de socials