Choice rondt de kaap van tienduizend gebruikers en start internationalisatie

Choice, de gratis persoonlijke tv-gids waarmee je snel en gemakkelijk je favoriete televisie en video kiest, inclusief groepsaankoopdienst voor Internet aan bodemtarief, kondigt vandaag aan dat het de kaap van tienduizend gratis gebruikers gerond heeft. Deze basis vormt een goede springplank voor een internationale uitrol van Choice.

Op 2 augustus heeft Choice haar tienduizendste gratis gebruiker mogen verwelkomen.

Bart van Coppenolle, CEO van Choice: "Achter de schermen werkt het Choice-team hard aan de beste TV-ervaring voor gebruikers. En dat is bij gebruikers niet onopgemerkt gebleven. Met een hoop nieuwe functionaliteiten en marketinginspanningen, heeft het platform in een rap tempo veel nieuwe gebruikers kunnen binden."

Ruim de helft van deze tienduizend gratis gebruikers komt uit België, een stevig kwart komt uit Nederland. De geografische uitbreiding naar Nederland zal daarom de hoogste prioriteit kennen voor de volgende weken. Deze ontwikkelingen in Nederland vormen vervolgens een goede opzet voor de verdere internationalisatie gedurende de daaropvolgende maanden.

Choice intensifieert activiteiten in Nederland

Choice is vervolgens verheugd de concretisering van de volgende stap in zijn groeistrategie nu te mogen aankondigen. Zo zal er de volgende weken een online TV gids uitgebracht worden voor de Nederlandse markt, die het belangrijkste online TV aanbod (de belangrijkste zenders van de mediagroepen in Nederland, waaronder NPO, RTL en Talpa Network) gemakkelijk ontdekbaar, linkbaar en afspeelbaar maakt.

Voorsorterend op verdere internationale groei buiten Nederland,  wordt er gewerkt aan het uitbrengen van persoonlijke editeerbare en publiceerbare kanalen, waarbij content gehost kan worden op de diverse bestaande third party streaming platforms, zodat de content van de mainstream media apps alsook de content van de alternatieve media eenvoudig naar eigen keuze ontdekt, gegroepeerd en afgespeeld kan worden.

Groeistrategie Choice in hogere versnelling

Deze rol van Choice als overlay en sociaal aanradingsplatform over alle streamingdiensten heen is echt uniek en Choice wil dus het ijzer smeden wanneer het heet is en zo snel mogelijk de internationalisering inzetten. Dit zal de groei verder aanzwengelen en bijdragen aan het halen van de target van 250 000 betalende klanten in 2022. De betalende modules worden in het najaar van dit jaar gelanceerd, in België en internationaal. Hoewel de huidige klanten nog gratis gebruikers zijn, geeft gemiddeld ruim de helft aan bereid te zijn om te betalen in de toekomst. De reclame inkomsten vanuit Brands zullen binnen twee jaar reeds voor bijna de helft van de totale brutomarge bijdragen.

“Het is even stil geweest qua persreleases, vandaar deze midsummer update. Uiteindelijk zijn we zelf een communicatieplatform en willen we, net als Twitter of Facebook, voornamelijk communiceren over ons eigen platform, naast onze website”, aldus Bart Van Coppenolle, CEO van Choice. “We hebben in tussentijd niet stilgezeten bij Choice. Zowel wat betreft productontwikkeling, als aantal gebruikers en internationalisatie, maar ook wat betreft business development. Zo hebben we enkele interessante Brands in de pipeline voor na de vakantie, die samen miljoenen gratis gebruikers kunnen aanleveren. Uiteindelijk is Choice meer dan een TV platform van en voor de consument, ook Brands zijn welkom om te interageren met communities op Choice. Daar ligt finaal ons verdienmodel.”

Bekijk de socials