Het dealernetwerk van Segway Navimow zal de komende jaren groeien zodat elke klant een fysieke winkel in de buurt kan vinden.

Segway lanceerde onlangs de AI-gestuurde VisionFence Sensor voor hun draadloze Navimow robotmaaier in België. Wij zijn benieuwd naar hun dealer strategie en stelden Colin Li, Marketing Manager bij Segway Navimow enkele vragen.

Hij vertelt ons dat ze op dit moment 53 dealers hebben in België en Luxemburg en dat hun dealernetwerk in de komende jaren zal groeien zodat elke klant een fysieke winkel in de buurt kan vinden.

Dit kost wat tijd omdat elke dealer grondig wordt geselecteerd. Ze moeten in staat zijn om het product te begrijpen en te onderhouden. Maar betrokkenheid is ook zeer belangrijk voor een goede Navimow dealer.

“We vragen een extra inspanning van onze dealers, zegt Ke Li.“En dat kan alleen als ze net zoveel van de Navimow houden als wij. Op die manier zullen we, samen met onze dealers, van de Segway Navimow een top mededinger maken in de markt van de robotmaaiers.”

De dealerstrategie van Segway Navimow is een mix van fysieke winkels en online winkels. Sommige dealers gebruiken beide strategieë, daarom is Navimow in beide kanalen vertegenwoordigd. Colin Lee benadrukt nogmaals dat ondersteuning en het begrijpen van het product de sleutel zijn tot succes.

“Indien er een probleem is, moeten onze dealers, wij als importeur en Segway als fabrikant bereid zijn om de klant zo snel mogelijk te helpen”, vervolgt hij. “Een van de dingen die we doen om onze dealers te helpen is producttrainingen organiseren. Elke Navimow dealer krijgt een goede verkoop- en servicetraining om het product te leren kennen voordat ze het gaan verkopen.”

Je kan een dealer vinden op https://navimow.segway.com/wheretobuy

Bekijk de socials