Ziekenhuis Geel vervangt traditionele cafetaria door foodcorner van Selecta

Hele dag verse en gezonde voeding voor patiënten, medewerkers en bezoekers

Ziekenhuis Geel heeft de traditionele cafetaria in de lobby vervangen door een foodcorner van Selecta, inclusief een Shop&Go Delhaize en een ‘We Proudly Serve Starbucks™’-corner. De lobby werd ook volledig opnieuw ingericht en biedt nu duidelijk meer zitruimte dan vroeger. Medewerkers, patiënten en bezoekers kunnen hier van ‘s ochtends tot ‘s avonds terecht voor verse en gezonde voeding. 

Ziekenhuis Geel is een regionaal ziekenhuis dat een waaier van diensten aanbiedt. Hun medewerkers en vrijwilligers staan jaarlijks in voor 170.000 consultaties en 48.000 opnames. Deze medewerkers en patiënten kunnen vanaf nu terecht in een gloednieuwe minifoodmarket en koffiehoek, waar ze de keuze hebben uit verse voeding, snacks en een ruim drankaanbod, onder meer van ‘We Proudly Serve Starbucks™’.

Click to insert a new paragraph

“We zijn exclusief ‘We Proudly Serve Starbucks™’-verdeler in België”, vertelt Tim Goossens, gedelegeerd bestuurder Selecta Benelux & export. “We merken dat het koffiemerk zeer populair is en ook hier in Ziekenhuis Geel slaat het duidelijk aan. Voor de verse voeding werken we dan weer samen met Foodmaker en Delhaize. Deze producten worden drie keer per week aangevuld in de nieuwe Shop&Go Delhaize hier in de foodcorner. Het concept werkt volgens het scan&go principe, waarbij gebruikers zelf alle gewenste producten nemen en eenvoudig zelf afrekenen aan de slimme kassa. Dankzij deze slimme kassa zien we continu wat goed in de markt ligt en wat niet, zodat we ons aanbod kunnen aanpassen naargelang de wensen en voorkeuren van de klant.”

Click to insert a new paragraph

Zelfbediening

De ‘Micro Market’ biedt een assortiment producten van Delhaize aan volgens een nieuw concept: alles verloopt via zelfbediening, van het zetten van een koffie tot het afrekenen. Hoewel de foodcorner volledig onbemand functioneert, zet Ziekenhuis Geel wel vrijwilligers in op piekmomenten. “We zien dat het zelfbedieningsconcept nog niet voor iedereen als vanzelfsprekend wordt beschouwd”, zegt Hubert Kerstens, Manager Facilitaire Diensten bij Ziekenhuis Geel. “Daarom helpen onze vrijwilligers op drukke momenten met mensen wegwijs te maken of door toezicht te houden. Zo kan de winkel van 7u ‘s ochtends tot 21u ‘s avonds open blijven met een minimum aan personeel.” 

Versnelde implementatie

Toen de uitbater van de vaste cafetaria en het winkeltje vorige zomer failliet ging, kwam de implementatie van de foodcorner in een stroomversnelling. “Selecta was bereid snel te schakelen en heeft echt mee de schouders onder ons project gezet”, gaat Hubert verder. “Daardoor waren we al in augustus operationeel. Als we nu de resultaten van de eerste maanden bekijken, kunnen we van een groot succes spreken.”

Ondertussen werd de inkomhal van het ziekenhuis ook volledig verbouwd. De uitgebreide zitruimte is dankzij het zelfbedieningsconcept bovendien nu ook voor iedereen toegankelijk. 

Bekijk de socials