IT-leverancier of IT-partner?

IT

De crisis heeft velen onder ons wakker geschud. We moeten allemaal eens goed nadenken over de besteding van onze budgetten. Wat is er nodig, wat is er wenselijk en wat is eigenlijk overbodig?
Of nog: wat kan ook anders en even goed of beter?

Wij hebben in de afgelopen periode een wijziging zien gebeuren in het aankoop gedrag van sommige kmo’s. Voordien was er behoefte aan één aanspreekpunt dat alles voor je regelde: levering van hardware, levering van software, levering van diensten. Nog altijd is er de behoefte aan één aanspreekpunt dat alles voor je regelt. Maar met de groei van de eigen kennis van de klanten en met de verkleinende of verdwijnende marges op materialen en tenslotte met de prijs kritische aankoop-houding door de crisis, bestaat er voor jou als klant ook een alternatief.

Het centrale gedeelte neem je als een gehuurde oplossing. Voor de locale componenten bepalen we in samenspraak het type en model van het materiaal. Daarna heb je de keuze. Ofwel leveren wij je de materialen. Ofwel ga je voor de directe aankoop voor deze onderdelen. Wij komen dan pas op de proppen voor de installatie en configuratie van het geheel. Ontwerpen, installeren, onderhouden, herstellen, … In deze zaken maken we het verschil en dat willen en zullen we blijven doen. Dozen doorschuiven van fabrikant naar klant, laat ons daar maar tussen uitblijven.

Meer en meer zal je die evolutie zien gebeuren. IT-partners die een reden van bestaan hebben behouden, zijn gemuteerd van leverancier van materialen over provider van materialen met diensten naar een zuivere aanbieder van diensten.

Blijf echter vragen van je IT-partner om zijn verantwoordelijkheid te nemen in de bepaling van de specificaties van de toestellen die je nodig hebt. Anders kan het wel gebeuren dat je te weinig, te veel of ook totaal verkeerd aankoopt.

Laat ons je partner zijn en je kunt rekenen op een verstandig IT-beleid.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?