Social Media Mania

IT

Ik heb mij laten gaan! Na enkele jaren aarzelend een beetje facebook-en en een LinkedIn profiel waarvan ik de echte zin nooit begrepen heb, gaat alles nu veranderen. We hebben bij acom een stagiair “social media management” over de vloer gekregen.

Dude
Stefan Braem is een gedreven kerel (of is het "dude") die vergroeid is met zijn smart phone. Ik ben enkele dagen met hem opgetrokken en hij ziet, net als wij, overal interessante zaken, maar hij doet er dan ook iets mee. En het goede nieuws is: het is helemaal niet moeilijk, maar je moet het wel "ff" (of "even" voor de niet ingewijden) doen.

My profile
"Uw profiel moet de mensen laten weten wie je bent." Dus een passende foto is al een goede start. Geen quickie die nog op je pc stond van in de vakantie aan het strand. Kies een foto die uitstraalt wat jij met je profiel wilt vertellen. Misschien is dat dan toch wel een vakantiefoto? Oké, maar kies die dan bewust omwille van de boodschap. Dezelfde foto op alle media helpt om herkenbaar te zijn.

Welke media?
Voor de rest vervolledig je natuurlijk je profiel met de juiste informatie. Dan moet je kiezen welke social media je gaat gebruiken. Ik heb gekozen voor Facebook en Instagram en LinkedIn. Deze 3 zijn voldoende om op te volgen. Via Facebook en Instagram communiceer ik vooral met mijn privé contacten. LinkedIn is voor de zakelijke context.

Just do it
Het zal nog een boeiend avontuur worden. "Ga ik daar allemaal wel tijd voor hebben?". Ik was zo bezorgd over de opstart van iets dat na een paar weken zou stil vallen. Maar nee: als je er eenmaal mee begint, krijg je mensen die jij volgt en die jou volgen. Een leuke ervaring om meer voeling met je omgeving te krijgen. En via mijn LinkedIn profiel neem ik deel aan groepsdiscussies. Ook daar hetzelfde verhaal. Het is als netwerken: just do it!

Go where the action is
"Marketing is de nieuwe Sales" las ik ergens. "Social Media is de nieuwe Marketing" denk ik nu. Kun jij het je permitteren om niet mee te doen? Achterblijven op social media als expert in jouw vakgebied, geen marketing, geen sales? Dan volgt er, volgens mij, een uitdoofscenario. Misschien is dat wel waar je onbewust voor kiest?

 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

acom logo

Acom