Thema's & Tarieven
Redactionele dossiers KMOinsider
Aan de hand van een panelgesprek (KMOinsider breakfast) en bijbehorend redactioneel dossier bijt KMOinsider zich maandelijks vast in een dossier.

Februari 2020
Ondernemen in de circulaire economie
Duurzaam omspringen met onze grondstoffen en materialen om ze nadien weer te gebruiken. Dat is de kern van de circulaire economie: producten en stoffen worden hergebruikt als ingrediënten van andere producten.
Hoe ver staat het met die circulaire economie? Die richt zich op verpakkingen, afvalpreventie, herstel en recyclage en energie maar ook op diensten zoals het verhuren en delen van producten. Welke tools helpen kmo's te verduurzamen?
Contacteer ons >
Maart 2020
Smart cities en mobiliteit: de stad van de toekomst zal verbonden zijn
Hoe maken onze steden de sprong naar slimme steden? KMOinsider nodigt enkele slimme betrokkenen uit: stedenbouwkundigen, mobiliteitsexperten, autofabrikanten, domotica-verdelers, bedrijfsleiders, internet- en telecomspecialisten, E-commercebedrijven, IT- en dataspecialisten, verwarmingsexperten en andere vertegenwoordigers van smart cities. Wat is nodig om deze evolutie in goede banen te leiden?
Contacteer ons >
April 2020
Vrouwen aan het roer van familiebedrijven
In minder dan een derde van de Belgische familiebedrijven staat een vrouw aan het roer. De troeven van een vrouw als familiale CEO zijn behoorlijk concreet. Ze grijpen in op de cultuur, de opvolging en het productaanbod. Maar werken vrouwen anders dan mannen? Een blik in eigen boezem.
Contacteer ons >
Mei 2020
Onderwijs
Voor topondernemers heb je toponderwijs nodig? Hoe goed sluit ons onderwijs aan op het kmo-bedrijfsleven (haven, zorg, techniek, industrie, …) ? Welke kansen van samenwerking zijn er en worden ze in de praktijk omgezet? Welke opleidingskansen bieden business schools en opleidingsinstituten voor kmo'ers en ondernemers om zich verder te bekwamen?
Contacteer ons >
Juni 2020
Ondernemen in de circulaire economie
Is big data ook big business?
Data zijn de sleutel van de toekomst. De hoeveelheid data groeit explosief, omdat alles en iedereen online is. Waar liggen sterktes, de zwaktes, bedreigingen en kansen voor IT, marketing, E-commerce, HR, ...? Wat met privacy? Welkom in de wereld van big data, business intelligence en het Internet of Things.
Contacteer ons >
September 2020 (bewaarnummer)
War for Talent en knelpuntberoepen. Hoe haal ik de witte raaf binnen?
Ons land telt een massa vacatures maar toch blijven we strijden om de beste talenten. Hoe kan dit? Hoe gaan onze kmo's om met die talentenoorlog en welke wapens hebben ze om de witte raaf binnen te halen? Op welke diensten, subsidies en andere maatregelen kunnen ze rekenen?
Contacteer ons >
Oktober 2020
Hoe kijken jonge ondernemers naar de toekomst?
Ondernemers bij de start van hun carrière. Wat verwachten zij van hun professionele toekomst? Zijn ze meer ondernemend of gewoon meer begaan met de wereld? Meer bereid om een risico te nemen dan hun oudere collega's? Welke diensten bieden banken, sociaal secretariaten en overheden aan jonge starters?
Contacteer ons >
November 2020
Outsourcing: samenwerking tussen bedrijven wordt het nieuwe normaal
Kmo's hebben vaak de handen vol. Niet zelden ontbreekt de tijd voor noodzakelijke activiteiten zoals boekhouding, dossierbeheer, databasebeheer, rekrutering. Outsourcing biedt hiervoor een antwoord. Niet enkel kmo’s doen hun voordeel, ook voor medewerkers is dit een aantrekkelijke carrièrekeuze want je werkt op projectbasis in verschillende bedrijven. KMOinsider laat enkele betrokkenen aan het woord.
Contacteer ons >
December 2020
Corporate branding: Hoe zet ik mijn product of dienst met succes in de markt?
Hoe zet je je kmo, product of merk onderscheidend neer ten opzichte van de concurrentie? Vaak hebben bedrijven een mooi product of merk, maar onvoldoende traffic, aandacht of verkoop. De markten zijn overvol en vragen om onderscheidend vermogen. KMOinsider zet enkele branding-, communicatie (online en offline)-, design- en merkspecialisten aan de tafel.
Contacteer ons >
Interesse om ook in ons magazine te verschijnen of deel te nemen aan één van onze panelgesprekken?
Bekijk hier onze tarieven >Ook advies nodig over de advertentiemogelijkheden? Laat het ons gerust weten!