Waarom KMOinsider

Waarom contentmarketing? Waarom werken met branded content? 

Wel, vandaag de dag is contentmarketing vanuit storytelling, vanuit je merkstrategie niet meer te missen in een marketingbenadering van je merk. Elk merk dient zijn of haar doelgroep te inspireren met content en dat is niet verwonderlijk? Wist je dat elke bedrijfsleider, manager en high end professional vandaag 6 à 8 uur online zit? Daar dien je dus best met je eigen diensten en met je waarde propositie duidelijk op in te zetten. 

 

Het belang van storytelling 

Je doelgroep is online. Dus daar dien je dus met focus je doelgroep te inspireren. Dat doe je op je eigen kanalen en die van mediapartnerships binnen de “range”, waar jou doelgroep actief mee is. KMOinsider bereikt meer dan 370.000 unieke bezoekers uit ondernemend Vlaanderen op haar platform. En maandelijks worden via social media meer dan 315.000 actieve professionals bereikt. Daar zit je doelgroep. Hoog tijd om jouw online merkpositionering hier te presenteren.  

WHY not (1).jpg

Het belang van branded content 

Wat is branded content? Branded content is content dat vanuit jouw merk op een mediaplatform tussen andere types content (journalistieke artikels, persberichten, help artikels, …) verschijnt. Dit vertrekt vanuit je eigen contentplanning en campagnedoelstellingen. Door mee te surfen op de geloofwaardigheid en merkbekendheid van de magazine media en het publiek kwalitatieve content voor te schotelen, krijgen adverteerders de kans zich op een niet-intrunsieve wijze in een goed daglicht te plaatsen. Op het snijpunt van merk, uitgever en publiek.  

 

Het belang van native advertising 

Native advertising verenigt de belangen van merken, media en het publiek op een weergaloze wijze. In een context van ad blockers en reclamemoeheid zien we een mooie toekomst weggelegd voor deze marketingtechniek. Als adverteerders en uitgevers er samen een duurzame strategie rond uitwerken. Native advertising (ofwel branded content) verdient een goed uitgewerkte strategie. De kracht van deze future-proof marketingvorm begrijpen we bij KMOinsider ten volle. We zien dit voor je merk echt als een lange termijn investering waarin je alleen maar kan winnen. En we hebben natuurlijk ook de troeven van een inhouse regie en contentmarketing bureau. Met KMOdynamoo maken we ook content voor je eigen website, je eigen socials, je eigen nieuwsbrieven, je corporate magazine of …  

 

Het belang van in-content linkbuilding voor je SEO  

De Domain Autorithy van je domeinnaam is afhankelijk van de leeftijd van je domeinnaam, maar ook vanuit de linkbuilding naar je domeinnaam. Technisch is er te spreken over citation flow, dat zijn hoeveel linken er liggen naar je eigen website, en over trust flow, hoeveel waardevolle, kwalitatieve linken liggen er op het web, waarop content in een relevante omgeving geplaatst is die over jouw diensten en aanbod gaat. Binnen die context linken naar je eigen website, verhoogt de DA waarde van je website en Google ziet dit als zeer relevant om hoger te ranken in Google. Daarom dat KMOinsider dit actief voorziet bij elke advertorial of branded content artikel (long read, …), verhoogt dit de relevantie van jouw domein & merk.   

 

Het belang van keywordplanning 

De marketeers van KMOinsider zoeken binnen je contentplanning naar de relevante keywordcombinaties. Long tail SEO genoemd, is belangrijk om kwalitatieve contentpages ook goed te laten ranken in zoekmachines, waar we ons voornamelijk focussen op Google. Standaard gebruiken we deze in de H2 titel en de H2 tussenkoppen van je advertorials en zetten we deze ook door naar alt-tag en metatitle. Zoals bij elk contentartikel dat je maakt, best ook gebeurd. Vertrekken vanuit je verhaal, je contentplan, maar ook verbinden vanuit hoe mensen in Google zoeken naar jouw oplossingen.  

 

Technische inrichting met de hulp van Storychief

Onze contentwriters en marketeers werken met Storychief en Storychief zorgt voor een technische check-up van de geschreven authentieke content. Technologie ondersteunt onze contentwriters en elke advertorial wordt geoptimaliseerd voor Google. Tevens zal Storychief ook actief ingezet worden voor de deelbaarheid van deze content binnen jullie eigen team en krijgen de geselecteerde kernmedewerkers van je bedrijf ook een actieve pushnotificatie bij elke publicatie. Zo kunnen ze liken en sharen. Zo kunnen ze ook deze expertise en kwalitatieve content delen op hun persoonlijke LinkedIn profielen. Iets dat belangrijker en belangrijker wordt. Allemaal in de “trustbuild” van jouw merk. 

Adverteren in print? 

In een tijd waarin online communicatie domineert, blijft printmedia een essentiële aanvulling dankzij de tastbaarheid en focus die het biedt aan een doelgroep die grotendeels online actief is. Printadvertenties zijn waardevol voor bedrijven, omdat ze een directe impact hebben op besluitvormers en helpen bij het creëren van bewustzijn en overweging in de marketingtrechter. Ondanks enkele misvattingen blijft print een krachtig middel om diverse leeftijdsgroepen te bereiken en biedt het een hoge mate van aandacht en effectieve targeting. Merkherkenning en visuele impact zijn sterke punten van printadvertenties. Voor een effectieve benadering van B2B-marketing en strategische merkzichtbaarheid, biedt KMOinsider advies en ondersteuning, inclusief SEO-vriendelijke contentcreatie en sociale media-expertise.

Bekijk de socials