LCR Telecom staat als een huis, al meer dan 25 jaar

LCR Telecom is een telecombedrijf dat zich toelegt op het aanbieden van kostenbesparende data- en telecomoplossingen. Dit doen zij al sinds hun oprichting in 1994 voor kmo’s en soortgelijke organisaties in heel België. De operator biedt totaaloplossingen aan en werkt hiervoor samen met vele ICT- en PABX-partners. LCR Telecom was destijds pionier en staat vandaag al meer dan een kwart eeuw als een huis. Dit terwijl ze zich bevinden in een sector die de laatste jaren een consolidatie kende.

Nog voor de vrijgave van de markt was LCR Telecom al actief in het aanbieden van voordelige telecomdiensten. Vanuit de Verenigde Staten werd een call back systeem opgezet. LCR Telecom was zo een van de eerste alternatieve telecomaanbieders.

Jan Van den bosch: “De laatste jaren zijn er een aantal drastische wijzigingen gebeurd in het telecomlandschap. Door de vele consolidaties zijn nagenoeg alle historische spelers versmolten met de grotere operatoren. Dit heeft als gevolg dat er opnieuw ruimte is voor ondernemers die uitblinken in snelheid en flexibiliteit, eigenschappen van een kmo.”

Jan Van den bosch is 23 jaar geleden samen met Wim Raes aan het roer gekomen van LCR Telecom. Zijn vennoot diende het bedrijf onlangs te verlaten door een ernstige ziekte. Tim Verwimp, die al 15 jaar werkzaam is bij het telecombedrijf, staat nu als vennoot aan zijn zijde.

Tim Verwimp: “Het is nog even wennen aan de nieuwe verantwoordelijkheden, maar ik ben zeer enthousiast om erin te vliegen.”

Verschuivingen voor het telecombedrijf

De telecomsector maakt momenteel een verschuiving door van de traditionele telefonie naar software based telefonie. Dit zorgt voor een overgang van vaste telefoontoestellen naar applicaties en headsets.

Jan Van den bosch: “De toekomst zit ongetwijfeld in het laatste, maar ook gewone telefoontoestellen worden nog zeer veel gebruikt. De uitdagingen liggen in het snel uitrollen van nieuwe technologieën in combinatie met het blijven ondersteunen van de oudere. Dit laatste wordt door vele nieuwkomers op de markt onderschat.”

Tim Verwimp: “Traditionele leveranciers van telefooncentrales dienen zich door deze verschuiving nu ook te verdiepen in netwerken en netwerk- en IT-leveranciers dienen zich nu ook over telefonie te buigen.”

De vennoten benadrukken dat ze het belangrijk vinden om alle technologieën te blijven ondersteunen.

Tim Verwimp: “Niet iedereen vindt het fijn om een fax te laten toekomen onder de vorm van een e-mail. Er zijn mensen die er nog aan houden om een fax op papier uit het faxtoestel te zien rollen.”

Partnerships van LCR Telecom

LCR werkt exclusief via partnerships. Hierdoor is et de optimale assistent om samen met leveranciers van telefooncentrales en met netwerk- en IT-leveranciers de voor hen kortste weg te bepalen naar het ideale product op maat van hun cliënteel.

De partner kan flexibel kiezen om LCR te laten instaan voor het volledige product of aanduiden welke elementen hij graag voor eigen rekening neemt. Dit doet het telecombedrijf zowel voor vaste telefonie (toestellen, applicaties, cloud of traditioneel), mobiele telefonie als breedband toegang (VDSL, fiber,...), via agentuur van LCR of volledig onder eigen naam en BTW nummer als operator.

Jan Van den bosch: “Onze historiek geeft nieuwe partners voldoende comfort te weten dat LCR een betrouwbaar bedrijf is dat gedurende vele jaren mee zal waken over de aangebrachte diensten bij hun cliënteel.”

Tim Verwimp: “Ongeacht de ambitie kunnen we via een partnership bijvoorbeeld regionaal werken, op een beperkt klantenbestand dat levenslang met een uitgebreid gamma aan producten wordt bediend. Of nationaal, op een specifieke niche, een netwerk en een product om grote volumes te behalen, met als doel uiteindelijk door te groeien tot zelfstandig operator.”

De vennoten stellen dat een van hun huidige of toekomstige partners binnen vijf tot tien jaar ongetwijfeld deel zal uitmaken van de consolidaties die zich dan zullen voordoen.

Jan Van den Bosch: “Het maakt ons steeds een beetje trots bijgedragen te hebben aan het in stand houden van de concurrentie, aan het realiseren van de dromen van collega-ondernemers en vooral ook om een correcte lokale werkgever te zijn voor ons personeel."   

Troeven van het telecombedrijf

Flexibiliteit, servicegericht en snelheid zijn sleutelwoorden voor LCR Telecom. Met LCR in zee gaan betekent bijvoorbeeld dat u onmiddellijk wordt geholpen wanneer u uw operator telefonisch wil bereiken.

Tim Verwimp: “U hoort geen computerstem, u hoeft geen keuzemenu te doorlopen én u dient niet minutenlang naar wachtmuziek te luisteren. Is er een probleem met de infrastructuur, dan ondernemen we onmiddellijk actie. Het is dus niet zo dat u een ticket krijgt, en dat er dan pas na enkele dagen iemand daadwerkelijk komt kijken.”

Jan Van den bosch: “Onze facturatie is heel transparant en gedetailleerd, waarbij het telefoonverkeer van uw bedrijf en het belgedrag van uw medewerkers zorgvuldig geanalyseerd wordt, zodat u alle troeven in handen krijgt om uw factuur te controleren, te beperken en onnodige gesprekken eruit te halen.”

Last but not least, de tarieven van LCR Telecom zijn uiterst competitief.

Jan Van den bosch: “Net zoals voor elektriciteit, gas, verzekeringen,… is het nuttig om af en toe eens over het muurtje te kijken en tarieven te vergelijken. Wij kunnen aantonen dat onze klanten gemiddeld acht jaar bij LCR Telecom blijven. Dit terwijl de meeste telecomoperatoren al tevreden zijn met een gemiddelde klantentrouwheid van drie jaar.”

LCR Telecom, Ternesselei 330, 2160 Wommelgem, T 03 213 95 95, www.lcrtele.com

Bekijk de socials