Sales expert Jan Roel van Rhee lanceert podcast over de essentie van verkopen
Wat is de essentie van verkopen? Wat doen de beste verkopers beter dan de rest? Dat is vanaf nu te horen in de RED-Selling podcast van de Leuvense salesexpert Jan Roel van Rhee.
In april lanceerde Jan Roel van Rhee zijn boek ‘RED-Selling’ waarin de salesexpert tot de essentie van verkopen komt op basis van wat de allerbeste verkopers doen. Nu worden deze bevindingen en lessen aangeboden in de vorm van een gratis podcast. Hierin wordt wekelijks aan de hand van een informeel gesprek, doorspekt met anekdotes en praktijkvoorbeelden een hoofdstuk uit het boek besproken.
Gratis waarde
De keuze voor een podcast komt er niet zomaar. Jan Roel van Rhee: “Ze zijn een ideaal middel om mijn ervaringen en expertise op een makkelijk op te pikken manier mee te geven. Mensen luisteren nu in de wagen of op de fiets, op weg naar het werk of tijdens het sporten naar mijn boek. Het perfecte medium in tijden waar tijd schaars is”. Dat het bovendien een manier is om mensen nieuwsgierig te maken naar meer, vindt hij logisch: “Ik bied de luisteraars gratis waardevolle content in de vorm van mijn volledige boek. Dat is al veel bruikbare inspiratie om mee aan de slag te gaan. Als je er dieper op in wil gaan zijn er altijd mijn trainingen waar we helemaal tot in de details gaan”, zegt Jan Roel.
Deals sluiten in luistervorm
Elke aflevering van de podcast behandelt een hoofdstuk uit het boek ‘RED-Selling’. Zo hoor je in de eerste aflevering of iedereen kan verkopen en hoe je het kan leren, in de tweede worden de verschillende types verkopers geanalyseerd. Aan het einde van de reeks heeft de luisteraar een goed beeld van de essentie van verkopen dat volgens Jan Roel van Rhee al 2000 jaar het recept voor succes vormt. “De beste verkopers laten het alom gepredikte consultative of adviserende selling grotendeels links liggen. Ze gaan om te verkopen niet op zoek naar de noden van de klant door middel van advies of open vragen maar focussen op het bouwen van relaties, creëren van enthousiasme en het afsluiten van deals”, legt Jan Roel uit.