Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Cowize: constructieve communicatie als betrouwbare basis van je organisatie

HR

In veel kmo’s wordt professioneel plankgas gegeven, waardoor een tunnelvisie ontstaat met een eenzijdige focus op de kerntaken. Het grotere plaatje -waarbij ook en vooral wordt ingezoomd op het menselijke kapitaal van de organisatie-ontbreekt daarbij soms. Cowize is een bijzonder gedreven en bedreven copiloot, die met een brede blik de koers uitzet en bijstuurt waar nodig. Voor kmo’s is Cowize dé preferentiële partner om het human capital te verzorgen en de zaakvoerder te ontzorgen. Met een begeesterde babbel laat founder Inge De Pauw ons kennismaken met ‘haar’ bedrijf.

Cowize: een verfrissende methode die er staat én structurele sturing op maat

“Meer dan drie decennia was ik als manager aan de slag binnen verschillende bedrijven en net zo veel bedrijfstakken. In de loop der jaren merkte ik dat binnen heel wat bedrijven human capital niet optimaal kan ‘bloeien’. Met een alternatieve aanpak wil ik mensen én bedrijven laten ‘groeien’. Cowize was geboren. Het letterwoord staat voor communicatie, ondernemerschap, waardering, integriteit, zelfbewustzijn en enthousiasme. Met trainingen op maat, consultancy en digitale tools die het hele traject ondersteunen, zetten we vol in op het ‘softe’ luik van HR. Menselijk kapitaal ten volle laten renderen is dé duurzame dynamiek om je bedrijf op lange termijn te optimaliseren. Kmo’s die sterk schalen zouden op het vlak van human capital ook moeten schakelen. Employer branding is een essentieel element om mensen te laten meegroeien met ‘hun’ organisatie. Drukbezette kmo-leiders hebben helaas vaak niet de tijd, de middelen, de kennis en de kunde om ook daar nog eens op in te zetten. Met toekomstgerichte transitiebegeleiding zorgt Cowize ervoor dat kmo’s die groter worden ook beter worden. We richten de schijnwerpers op human capital en trekken de kaart van ‘menselijk maatwerk’. In een succesvol bedrijfsverhaal staan medewerkers op de juiste plaats én centraal! Door krachtige communicatie willen we alle mensen binnen het bedrijf connecteren, waardoor ze zich als mede-denkers en mede-werkers écht engageren.”

De handen uit de mouwen om aan een optimale organisatie te bouwen

“Met Cowize proberen we met kennis van zaken voor onze klanten het verschil te maken. Bij ons geen klassieke consultancy met een vuistdik, vaag rapport dat vaak dode letter blijft, wel een tastbaar traject met instant impact. Starten doen we met een nulmeting, die de bestaande basis in kaart brengt. We doen dat op basis van communicatie met alle geledingen binnen de organisatie, maar ook met een tool die niet vatbaar is voor interpretatie. We hebben drie webbased scans ontwikkeld die het ownership, de communicatie en het leiderschap binnen de organisatie meten. Die scans zijn anoniem, laagdrempelig én leerrijk: ze voorzien ons van de essentiële elementen om een actieplan aan op te hangen. Dat actieplan komt er uiteraard in structurele samenspraak met het management én na onderling overleg met de medewerkers: zoals steeds is communicatie key en door het draagvlak te vergroten, verhoog je ook de draagkracht ingrijpend. Na praat is het uiteraard tijd voor daad. Ook Cowize is daad-werkelijk betrokken bij die actieve aanpak: terwijl het ‘verhaal’ van veel andere externe experts stopt door het te schrijven, maakt Cowize het verschil door ook tijdens het traject aan boord te blijven. Met executive coaching én betrokken begeleiding van resultaatteams, zorgen we voor de nodige zuurstof om de verandering te stimuleren en stap voor stap te realiseren.”

Een verhaal met een happy-end: de veelzijdige voordelen van menselijk ‘rendement’

“De succesformule is eigenlijk eenvoudig: de werkelijke ‘waarde’ van een bedrijf is de som van alle delen. Zijn de mensen binnen je organisatie ‘op hun best’, dan volgt automatisch de rest. Voluit de kaart trekken van menselijk kapitaal is ook op de werkvloer cruciaal.

Wij reiken die sleutel tot succes aan, maar zodra de bal aan het rollen is, overhandigen we die met plezier aan het bedrijf. Onze aanpak is dan wel bij elk bedrijf verschillend, ons doel blijft steeds om ons overbodig te maken.”

Furbo-Rectangle_Updated.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials