Business bloggen geeft een boost aan je onderneming
Hoe word je een succesvol blogger?
Content marketing is een vorm van marketing waarbij je focust op het verstrekken van relevante informatie voor je doelgroep. Je biedt content, inhoudelijke info, die je doelgroep echt helpt. Dit kan je bijvoorbeeld doen door te bloggen. Met deze tips lukt het vast.
Je bent de expert
Wanneer je regelmatig pertinente berichten over je vakgebied op je website plaatst, profileer je jezelf als de expert. Klanten gaan graag in zee met experten. Een website met alleen je contactgegevens en een foto spreekt veel minder aan dan een waarop je informatieve artikels vindt. Geef in je blogs waardevolle informatie. Maak geen promotie. Schrijf in een heldere taal en gebruik geen jargon.
Je bent vindbaar in Google
In een blog kan je anticiperen op zoekvragen die klanten in Google intypen. Belangrijk is dus om op die vragen antwoorden te geven in je blogberichten. Op elke specifieke vraag kan je een antwoord formuleren.
Je lokt klanten naar je website
De kans vergroten dat klanten via een blogbericht doorklikken naar je website vergroot je door een call to action te plaatsen in je blog. Ook via een tab als ‘meer info’ of ‘naar de webshop’ in je menubalk krijg je clicks op je website. Een inhoudelijk goede blog maakt je lezers nieuwsgierig naar meer.
Je bouwt een vaste groep volgers op
Door regelmatig interessante artikels online te zetten, krijg je een vaste groep ‘fans’, surfers die je gaan volgen en uitkijken naar je volgende posts. Je bouwt zo niet alleen een publiek op, maar ook een netwerk met andere ondernemers. Belangrijk is om regelmatig een bericht online te zetten. Ga je enkele weken met vakantie? Dan kan je vooruit werken.
Je versterkt je employer branding
Regelmatig bloggen is ook goed voor je imago als werkgever. Het versterkt je employer branding.
Je blijft profiteren van je blog
Een goede blog werpt jarenlang zijn vruchten af en blijft traffic naar je website genereren.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
De kracht van de juiste content: Waarom een 360 graden aanpak essentieel is
In onze huidige digitale wereld is content onmiskenbaar de motor achter vele online ...
Een bedrijfsreportage als onderdeel van je brand journalism-strategie
Het vrij recente begrip ‘brand journalism’ verwijst naar bedrijven en merken die eigen ...
3 tips voor een spraakmakende social media video
Als het om video anno 2023 gaat luidt het advies van Thibault Weewauters (Think Video):...
Interessante bedrijven
Starship 44
Evoke
MZT