Leaderboard BB.gif
Astrid Leyssens, hoofd van Do Good Marketing

Astrid Leyssens: Do Good Marketing

Marketing

Astrid Leyssens is een dame voor wie marketing veel meer is dan een lege doos en een volle portefeuille. Ze ijvert voor ‘Do Good Marketing'. Ze gaat aan boord van bedrijven die een duurzame dynamiek willen realiseren. Een duurzame drive kan ook een krachtige economische aanjager zijn.

Astrid blijft een marketeer pur sang, maar ze biedt bedrijven een absolute meerwaarde, gestuwd door een persoonlijke behoefte aan meer-waarde. Astrid werkte aanvankelijk in de sector van de fast moving consuming goods. Maar op een bepaald moment had die hele marketinggerichte mallemolen voor haar geen zin meer én had zij geen zin meer: de rat race werd een bad race.

Marketeer of the year

“Ik was nog erg ondernemend, maar wilde dat wel op een maatschappelijk verantwoorde manier doen. En zo belandde ik bij Ecover, een onderneming die net die waarden in haar dna heeft en er op een organische manier mee omgaat. Ik schreef er mee aan een sustainable story, die alle kenmerken van een goed verhaal in zich heeft: de duurzame boodschap wist mensen intern en extern te verbinden en slaagde erin haar weg naar de buitenwereld te vinden. Zo werd ik genomineerd als ‘marketeer of the year’ en volgde aantrekkelijke aanzoeken van bedrijven die dezelfde duurzame dynamiek ook als protagonist in hun verhaal wilden integreren.” En uiteraard zette Astrid maar wat graag haar schouders onder een bedrijf dat met een maatschappelijke marktbenadering kan bekoren: Do Good Marketing was geboren.

Marketeer on a mission: de shift van snel verrijken naar duurzaam bereiken.

Do Good Marketing: rendement én engagement

Astrid praat vol passie over de sociale surplus in een wereld waarin ‘money talks’. Dat laatste blijft ook in haar plan van aanpak cruciaal: Astrid is geen wereldvreemde weldoenster, wel een maatschappelijk geïnspireerde marketeer. Rendement blijft hoog op de agenda staan, maar bij ‘Do Good Marketing’ steekt die factor niet langer een misplaatste monoloog af.

“We blijven uiteraard marketeers, maar met ‘marketing and society’ hebben we een verruimde visie die inspeelt op de noden van de tijd. Er zijn nog te veel bedrijven en marketingmensen die misschien wel herkennen dat er noden zijn, maar die niet erkennen dat een andere aanpak nodig is.

Anderzijds zijn er heel wat organisaties die wel degelijk willen, maar niet goed weten hoe eraan te beginnen: Do Good Marketing komt mee aan boord van bedrijven die heel bewust een duurzame koers willen varen, maar die niet goed weten met welke riemen ze moeten roeien.

Soms gaan we in zee met een bedrijf dat aan de ‘organische oversteek’ wil beginnen, maar net zo goed geven we met krachtige communicatie de wind in de zeilen van bedrijven die al heel veel presteren maar daar niet of klunzig rond communiceren.”

Lees hier het volledige artikel in KMOinsider magazine

VLAAMSEPOST - Rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials