Een flexibele en betrouwbare partner voor postverwerking

Partner

Hoewel papieren post meer en meer plaats maakt voor digitale communicatiemiddelen, blijft een ledenvereniging als de Boerenbond of de Landelijke Gilden toch nood hebben aan fysieke post voor de communicatie met hun leden. De Boerenbond en de Landelijke Gilden waren op zoek naar een betrouwbare en flexibele partner hiervoor. Die vonden ze bij EasyPost. Facility manager Ingrid Rosseels licht de samenwerking toe.

Organisaties gericht op de landbouw en het platteland

“De Boerenbond is een landbouworganisatie en behartigt de belangen van land- en tuinbouwers. De Landelijke Gilden is een socioculturele vereniging voor iedereen die houdt van het platteland. Logischerwijze is er een grote kruisbestuiving tussen beide organisaties. Daarnaast behoren ook de LRV, ofwel Landelijke rijverenigingen, en BWP of Belgisch Warmbloedpaard tot ons netwerk,” legt Ingrid uit.

Flexibel ophalen van briefwisseling

“Als ledenorganisatie hebben we nog steeds heel wat papieren post. Dat geldt ook voor de LRV: als sportfederatie organiseert ze het hele jaar door wedstrijden in allerlei disciplines, en daar komt toch wat briefwisseling bij kijken. Voor ons was het belangrijk dat de uitgaande post flexibel opgehaald kon worden: we willen dat de post zo laat mogelijk opgehaald wordt, maar wel nog dezelfde dag verwerkt wordt. Dat was niet altijd het geval bij onze vorige partners. Bovendien verkies ik een no-nonsense partner. Die zaken heb ik gevonden bij EasyPost. Ze hebben een heel eenvoudige manier van communiceren en werken. Hun tools zijn begrijpelijk en makkelijk te hanteren.

Ingrid is bijzonder te spreken over de flexibiliteit die EasyPost biedt. “We hebben zeven adressen waar EasyPost dagelijks aan het einde van de dag de briefwisseling komt ophalen. Zo hebben onze collega’s van de LRV en BWP hun hoofdkantoor in het landelijke Oud-Heverlee. Ze liggen dus iets verder van de stad dan een doorsnee klant. Binnen die zeven locaties hebben we ook nog eens tien kostencenters. Die diversiteit aan kostencenters betekent dat alles wat bijvoorbeeld in Leuven wordt opgehaald, niet per se aan dezelfde klant gefactureerd moet worden. EasyPost heeft er een heel flexibel aanbod voor, waarbij ze post op een adres ophalen en aan een ander adres factureren. Ze doen daar niet moeilijk over. Het systeem is vanaf het begin goed op punt gezet. Daarnaast is het zo dat het tijdstip van ophalen verschilt per locatie, afhankelijk van de openingsuren van elke vestiging. Dat kan allemaal.”

Persoonlijke service en betrouwbaarheid

Naast de flexibiliteit waren ook de service, de betrouwbaarheid en de prijs bepalend in de keuze van Boerenbond en de Landelijke Gilden voor EasyPost. “Je hebt één aanspreekpunt. Het is één persoon met één naam, één telefoonnummer, één gsm-nummer en één mailadres. Dat is zeker een meerwaarde als klant. Tot nu toe is EasyPost bovendien een betrouwbare partner gebleven, met continuïteit in dienstverlening en geen stakingen. Tot slot ben ik ook tevreden over de prijs die ze ons kunnen bieden. EasyPost zorgt voor het ophalen en frankeren van de post, waarna BPost voor de bedeling zorgt. Via volumekortingen hebben we voordeliger zegeltarieven dan wanneer we rechtstreeks met BPost werken.

“We zijn pas recent, sinds april, klant bij EasyPost. We hebben een goede start gemaakt. Ik hoop nu dat we dit niveau kunnen aanhouden,” besluit Ingrid.

Ben je zelf op zoek naar een flexibele, betrouwbare en efficiënte partner voor het versturen van je bedrijfspost? EasyPost heeft ook voor jou de geknipte oplossing in huis! Meer weten? Stel je vraag via het formulier hieronder!

Meer weten?

Easypost

Contactinformatie

Ook interessant

Interessante bedrijven