leaderboard bovenkant Ilse Jaques.jpg
Notadesk boomclip

Mobiele werkplekken: crowdfunding voor stabureaus

De Belgische start-up Notadesk lanceert een crowdfundingcampagne voor zijn mobiele stabureaus. Doel is om werknemers en thuiswerkers te stimuleren om meer te bewegen en gezonder en productiever te zijn.

Nu we door de coronacrisis met zijn allen meer, en vaak in minder ergonomische omstandigheden, thuiswerken, is de nood aan alternatieven voor een standaardbureau of de keukentafel groot. Start-up Notadesk lanceert een crowdfundingcampagne om mobiele werkplekken wereldwijd te introduceren.

Duurzame bureaus om te werken waar je wil

Het idee van de Notadesk is eenvoudig: met een industriële zuignap, een boomclip of statief stel je het werkplatform op, waar je wil. Aan het raam, op een tafel of zelfs buiten tegen een boom. Ideaal om volgens de social distancingregels les te geven of te vergaderen. De Notadesk is gemaakt uit gerecycleerd plastic, duurzame FSC-bamboe en zonder lijm. Elk onderdeel kan vervangen worden.

Notadesk-founder en burgerlijk ingenieur elektromechanica Andreas De Smedt: “Je lichaam is gemaakt om te bewegen. Je laptop ook. Waarom je bureau dan niet? Kantoorwerk hoeft geen zittend beroep te zijn. Met Notadesk willen we werknemers gezonder – zowel fysiek als mentaal - en productiever maken dankzij innovatief meubilair. Gezonde werkruimtes stimuleren mensen om duurzame beslissingen te nemen. Een werkplek die je toelaat uit te zoomen en perspectief te behouden. Daar willen we ons steentje aan bijdragen.”

Van de schoolbank tot de kleedkamer van de Rode Duivels

De originele Notadesk is sinds begin dit jaar op de markt in België en Nederland. Er werden al 400 exemplaren van verkocht, goed voor een omzet van meer dan 50.000 euro. Het Go! Atheneum Dendermonde, bijvoorbeeld, bestelde de Notadesk en het Notaboard voor zijn buitenklas. En zelfs de Rode Duivels gebruiken de Notadesk tripod in hun kleedkamer op verplaatsing.  

Met crowdfunding wereldwijd lanceren

“De lokale launch heeft ons toegelaten alles op punt te stellen en onze communicatie en marketingapproach te verbeteren. Met deze Kickstarter-campagne willen we het merk Notadesk nu wereldwijd verankeren en interessante internationale partners vinden. En eerlijk gezegd, het is gewoon ook heel leuk te weten dat Lukaku zich tijdens de halftime misschien afvraagt of het nu Notadesk of Not-a-desk is”, zegt Andreas De Smedt.

Meer info over de Notadesk crowdfunding campagne (Kickstarter).

Meer weten?

banner zijkant Ilse Jaques 400x30.png

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials