LINDNER_Leaderboard.gif
Homepost interieur

Hoe huur je eenvoudig een volledige inboedel voor een expat?

Als bedrijfsleider stel je soms op langere termijn een buitenlandse medewerker te werk in je organisatie. Of het nu om een technicus, een consultant of manager gaat: hun expertise is vaak van onschatbare waarde voor je bedrijf. Uiteraard hebben expats ook een verblijfplaats nodig. Wanneer ze voor lange tijd bij jou aan de slag blijven, is een appartement of woning huren, een interessante optie. Maar wat met meubilair, huishoudtoestellen en keukengerei? Een inboedel aankopen, is duur. Gelukkig zijn er alternatieven in de vorm van verhuur van huisraad en meubels op lange termijn. Hoe werkt dat systeem?

Steven Claes is zaakvoerder bij Homepost en is met zijn bedrijf al 30 jaar actief in het vak. “We verhuren volledige inboedels voor expats. Het gaat om meubels, toestellen, serviezen … De minimumduur is 6 maanden. We verhuren voor maximum 4 jaar. Na 4 jaar kun je een deel van de gehuurde artikelen overnemen, omdat ze afbetaald zijn, zoals bij een leasingprogramma”, legt hij uit.

Meubels en toestellen huren op maat

Homepost biedt klanten de nodige flexibiliteit: “We werken sowieso met meubels en toestellen van topmerken. We verhuren standaard de producten die in de catalogus staan, maar bij langetermijncontracten zijn afwijkingen mogelijk. Wanneer de huurder specifieke eisen heeft over bijvoorbeeld een wasmachine, denk maar aan een bepaalde capaciteit of een concreet merk, leveren wij het gewenste toestel. Ook voor geluidsinstallaties en tv’s hebben klanten vaak hun eigen wensen. We verhuren bijvoorbeeld standaard Philips-televisies, maar Japanse expats staan op Japanse producten, bijvoorbeeld van Panasonic. Sommige huurders vragen ook tuinmeubelen. Zelfs een barbecue of een grote paellapan met gasvuur hebben we al verhuurd.

Persoonlijke verhuurservice

Naast die flexibiliteit onderscheidt Homepost zich ook met een persoonlijke aanpak.

“We zijn betrokken vanaf de eerste contacten tot na de plaatsing. Ik ben graag persoonlijk aanwezig tijdens de levering en montage. Ook achteraf zorg ik voor nauwgezette opvolging, wanneer er bijvoorbeeld een reparatie of vervanging nodig is.”

Homepost deco

Drie manieren om je meubels te huren

Als huurder of gastheer/-vrouw heb je verschillende manieren om je inboedel te kiezen bij Homepost. Steven geeft meer uitleg: “Veel mensen hebben weinig tijd. Zij kunnen op de website de catalogus raadplegen wanneer het hen het beste uitkomt. Ze maken hun keuze en krijgen een offerte toegestuurd.

Een andere mogelijkheid is opsommen en omschrijven wat je precies zoekt. Je vermeldt hoeveel personen in de woning of het appartement zullen wonen en zegt welke stijl je voorkeur heeft. Op basis daarvan doen we een voorstel.

Tot slot is het ook mogelijk om in de huurwoning zelf een afspraak te maken. We kunnen dan samen ter plekke kijken wat nodig is en meteen in de catalogus een keuze maken. Dat was vroeger de standaardformule, maar veel mensen hebben er de tijd niet meer voor. Vandaar dat we de verschillende opties aanbieden.”

Een volledige inboedel met kwaliteitsproducten huren? Dat doe je bij Homepost. Meer weten? Stel je vraag via het formulier hieronder!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Homepost

Meer weten?

homepost logo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Homepost

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials