banner lindner wtc hotel antwerp 980x120.jpg
Pascal Hochedé over Thodi, de hotel app.

Throdi helpt hoteliers bij hun receptietaken

Hotels

De hotel app Throdi, een Belgisch initiatief met een Pools design, helpt hotelgasten op hun wenken gemakkelijk en snel bedienen. Een gesprek met initiatiefnemer Pascal Hochedé.

Mensen zoeken een hotel almaar vaker online

“Meer en meer boeken reizigers online een hotel. Er bestaan al heel wat booking.com-achtige sites en apps die zich internationaal hebben bewezen. Maar het is ook interessant om als hotelier via je eigen website én app die service te bieden. Bovendien verwachten hotelgasten almaar een snellere en betere service. Niet alleen tijdens hun verblijf, ook ter voorbereiding”, zegt hotelier Pascal Hochedé die samen met zijn echtgenote het familiehotel Les Arcades in Knokke-Heist uitbaat. Hochedé kwam enkele jaren geleden op de idee om zijn eigen hotel app te laten ontwikkelen.

Ontwikkeling met sterke input van een ervaren hotelier

“Ik wou vooral een app die een gemakkelijke communicatie met de klant-hotelgast mogelijk maakt.”, Pascal Hochedé

De hoteluitbater sprak hierover met Tim Van der Moer, actief in de game industrie die samenwerkt met de Poolse game ontwikkelaar Szymon Gatner. Samen richtten ze Horeca Club Sp.z.o.o op, een Poolse vennootschap die gespecialiseerd is in het ontwerpen en ontwikkelen van software en applicaties voor HOtels, REstaurants, CAfes en Clubs.

Momenteel hebben een 80-tal hotels ingetekend op Throdi en zal de app voor de meeste in mei operationeel zijn. De app kost de hotelier tussen de 2,75 euro tot 5 euro per kamer per maand.

Wat kan Throdi?

Throdi helpt de administratieve rompslomp van de check-in verminderen door te werken met een pré-checkin.
De app deelt de reservatiegegevens, het kamernummer, het wifi-wachtwoord, de uren van het ontbijt, en nog meer mee. Bij aankomst signaleert de app of de toegewezen hotelkamer klaar is en geeft er ook toegang tot. Tijdens hun verblijf kunnen de hotelgasten elke dag met de app checken of hun kamer al gepoetst is.

Pascal Hochedé: “48 uur voor zijn aankomst ontvangt de hotelgast een code waarmee hij kan inloggen op Throdi. De app kan hij gratis downloaden. Eens ingelogd kan de klant zijn gegevens controleren, aanvullen waar nodig en indien gewenst een kopie scannen van zijn identiteitskaart, paspoort en rijbewijs. De hotelgast wordt vooraf op de hoogte gebracht van het culturele en evenementiële aanbod tijdens zijn verblijf. Via de applicatie kan hij reservaties maken voor b.v. restaurant, wellness of fietsen, roomservice bestellen, de receptie contacteren, enz. De hotelier ziet meteen de vraag of bestelling.”

Wil je meer vernemen over technologische trends in de hotelsector, lees dan ook dit artikel.

Crowne Plaza banner.jpg

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven