Hospitality bij je schoonmaakbedrijf

Hospitality tilt schoonmaak in je kmo naar next level

In de schoonmaaksector is hospitality (of gastvrijheid) een onderscheidende factor. Schoonmakers die zich betrokken opstellen, deel uitmaken van het team van de klant, initiatief nemen en met de glimlach hun werk doen, hebben een streepje voor en verhogen de klantentevredenheid. De schoonmaakmedewerkers van Care dragen hospitality hoog in het vaandel en krijgen hiervoor gerichte opleidingen en trainingen. De kleding en de trolley van de poetshulp worden desgewenst zelfs volledig aangepast aan de huisstijl van je bedrijf!

Hospitality en dagschoonmaak

Gastvrije poetshulpen zorgen voor een betere sfeer op de werkvloer. Ze krijgen positieve reacties van de gebruikers, zodat ze zich meer gerespecteerd en gewaardeerd voelen. Dat maakt dat ze meer plezier in hun werk voelen en ook voor betere resultaten in je bedrijf zorgen. Zeker wanneer schoonmaakhulpen overdag aan de slag zijn (in plaats van voor of na de kantooruren), is er meer interactie met de gebruikers van het gebouw mogelijk. Dat is dan ook een van de redenen waarom Care dagschoonmaak aanbeveelt. Het zorgt voor een betere work-life balance voor de poetshulpen en helpt je energie te besparen. De poetsmedewerkers hebben immers geen verlichting nodig overdag. Daarnaast betekent dagschoonmaak dus ook dat de schoonmaakmedewerkers volop kunnen inzetten op hospitality – en op die manier meer waardering voor hun werk kunnen ervaren.

Opleidingen rond gastvrijheid voor poetshulpen

Iedereen heeft in meer of mindere mate gastvrijheid in zijn DNA. De kunst is om het in mensen naar boven te brengen. Daarom geeft Care tijdens de basisopleiding van medewerkers standaard een training over hospitality. Wanneer het nodig is, zorgt externe trainingspartner Hospitality Works! voor extra vorming. Op deze trainingen leren schoonmaakmedewerkers wat gastvrijheid inhoudt en hoe ze het verbaal en fysiek kunnen uitstralen. Er is aandacht voor onderwerpen als oogcontact, glimlachen, actief groeten, houding, reageren (of niet) op signalen van een gast, een fijne dag wensen, algemene communicatie, uiterlijke verzorging … Op deze aspecten evalueert Care haar medewerkers ook tijdens kwaliteitscontrolerondes.

Hospitality op de werkvloer: iedereen wint

Gastvrijheid leer je niet uit een boekje, maar vooral in de praktijk. Daarom biedt Care haar medewerkers coaching on the job. Door mensen een spiegel voor te houden en hen te tonen hoe ze het doen en hoe het anders kan, leren ze dat gastvrijheid meteen iets oplevert. Ze ervaren hoe hun houding beïnvloedt welke reactie ze van hun omgeving krijgen. Positieve reacties zorgen ervoor dat mensen zich gewaardeerd voelen.

Kortom, hospitality bij je schoonmaakbedrijf maakt dat zowel je poetshulp als je personeel met de glimlach aan de slag gaan in een kraaknette omgeving. Nood aan een partner voor je schoonmaak die zorgt voor een kraaknet resultaat, maar ook zorg draagt voor mens en planeet? Care laat je bedrijf schitteren! Stel meteen je vraag via het formulier hieronder voor een offerte op maat!

Lees ook

 

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Care

Meer weten?

Care

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Care

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials