anr-banner.gif

Zakelijke telefoonnummers op gsm voor KMO

IT

Elk bedrijf wil natuurlijk zo goed mogelijk bereikbaar zijn voor haar klanten, en een zakelijk telefoonnummer is hierbij van groot belang. In het verleden bracht dit vaak aanzienlijke kosten met zich mee. Je diende namelijk een telefooncentrale te installeren in je bedrijf en de toestellen moesten vaak onderhouden of vervangen worden. Deze optie was dan ook bijna alleen weggelegd voor grotere bedrijven, en niet voor kleine zelfstandigen of KMO’s.

Dankzij de moderne technologie is er echter een goedkopere optie die voor elk bedrijf een oplossing biedt. Met zakelijke telefonie in de cloud beschik je over een moderne telefooncentrale waarbij alles via de cloud geregeld wordt. Je hoeft je zo dus geen zorgen meer te maken over de telefonie voor je bedrijf, het aanschaffen van toestellen en het onderhoud ervan. Met cloud telefonie is alles voor je geregeld.

Wat is cloud telefonie?

Cloud telefonie, ook wel Voice over IP genoemd, wordt steeds populairder bij bedrijven, voor zowel kleine, middelgrote tot grote ondernemingen. Het biedt telefonische flexibiliteit en betrouwbaarheid, en het is ook voordelig. Cloud telefonie is eigenlijk bellen via het internet, waarbij de dienst verloopt via een online telefooncentrale. Zo heb je geen vaste telefooncentrale meer nodig, maar kunnen gesprekken verlopen via een VoIP-telefoon of via een smartphone app. Het principe is heel simpel: als je zakelijke nummer gedraaid wordt, gaat je mobiele telefoon over. Je bent zo niet langer afhankelijk van een vaste lijn en dat biedt veel nieuwe mogelijkheden!

Providers van cloud telefonie bieden vaak meerdere abonnementen en pakketten aan, afhankelijk van de grootte van een bedrijf. Via servers in een datacenter worden de diensten dan aangeboden aan de klanten van de provider. Dankzij een online portal of app kan je dan toegang krijgen tot je abonnement en de instellingen van je telefooncentrale aanpassen. Het grote voordeel is dus dat je niet meer gebonden bent aan een vaste telefoonlijn en hierdoor kosten kunt besparen op je zakelijke telefonie.

Overal bereikbaar

Dankzij cloud telefonie win je aan flexibiliteit en functionaliteit. Overal waar je internet hebt, kan je gebruik maken van Cloud telefonie. Zo kan je genieten van alle voordelen van mobiele telefonie. Bellen via internet wordt ook steeds meer de norm, omdat het sneller en betrouwbaarder is geworden en je zo ook altijd en overal bereikbaar bent. Als ondernemer is dit natuurlijk van groot belang, zodat klanten je steeds kunnen bellen, ook als je bijvoorbeeld onderweg bent of van thuis uit werkt.

Je bent dus niet meer gebonden aan een kantoor of een bureau, cloud telefonie werkt overal ter wereld. Oproepen kunnen worden doorgestuurd naar je mobiele telefoon, of bijvoorbeeld naar het nummer van een medewerker, waar die zich ook bevindt. Je kan zo ook oproepen ontvangen als je bijvoorbeeld in het buitenland bent, of als je vestigingen op meerdere locaties hebt. Dankzij online zakelijke telefonie ben je steeds overal bereikbaar voor je klanten.

Je kan natuurlijk ook zelf kiezen wanneer je niet bereikbaar bent, bijvoorbeeld buiten de kantooruren of als je op vakantie bent. Je kan het nummer dan doorschakelen naar een collega of voicemail, zodat je niet gestoord wordt. Via een app of online platform kan je eenvoudig instellen waar binnenkomende gesprekken terecht moeten komen.

Kies je zakelijke nummer

Als je professioneel wilt overkomen voor je klanten, dan is het een goed idee om een zakelijk nummer te gebruiken voor je bedrijf, in plaats van je eigen privé 04 gsm-nummer. Dankzij internet bellen beschik je eigenlijk over twee nummers op je mobiel: één voor je werk en één voor privé. Je kan voor elk nummer een andere beltoon kiezen, waardoor je makkelijk kan onderscheiden wanneer een binnenkomende oproep van een klant is of bijvoorbeeld je partner. Zo blijven werk en privé steeds mooi van elkaar gescheiden.


Je kan zelf kiezen wat voor zakelijk nummer je gebruikt voor je bedrijf. Wil je graag een gratis nummer voorzien voor je klanten, kies dan voor een 0800 nummer aanvragen. Je hebt ook de keuze uit een lokaal nummer (bijvoorbeeld Brussel 02 nummer, Antwerpen 03 nummer, enzovoort) of een nummer dat niet regio gebonden is. In België dient hier het 078 nummer voor. Dit is een nationaal nummer dat niet gebonden is een stad. Ideaal voor organisaties die over heel België actief zijn. Of je kan zelfs kiezen voor een internationaal nummer, zoals bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk, de Verenigde Staten… alles is mogelijk!

Extra functies en voordelen

Met een online telefooncentrale beschik je ook over vele extra, slimme functies die je kunnen helpen met de organisatie van je zakelijke telefonie. Zo kan je bijvoorbeeld eenvoudig een keuzemenu instellen, waarbij bellers een ingesproken tekst horen en uit verschillende opties kunnen kiezen. De software verbindt de bellers dan door naar de juiste medewerker.

Een slimme wachtrij met een eigen boodschap of een wachtmuziekje is ook een optie, waarbij bellers chronologisch worden doorgeschakeld. Ben je niet beschikbaar, dan kan je ook een digitaal antwoordapparaat instellen waar bellers een berichtje op kunnen inspreken. Dit wordt dan als een audiobestand doorgestuurd naar je e-mail, zodat je het bestand daar kan beluisteren.

Als beginnende ondernemer wil je natuurlijk ook de optie hebben om de telefonie aan te passen aan de grootte van jouw bedrijf. Cloud telefonie laat je toe om gemakkelijk in te spelen op de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Bij uitbreiding van je bedrijf kan je eenvoudig nieuwe gebruikers, lijnen en functies toevoegen. De online telefooncentrale kan zo meegroeien met jouw bedrijf met meerdere telefoonnummers, tot zelfs een compleet virtueel callcenter.

Ben je dus op zoek naar een efficiënte en flexibele oplossing voor je zakelijke telefonie? Dan is Cloud telefonie zeker aan te raden!

anr-banner-400x300-v3.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials