Celestetic geschenkbon

Cosmeticabedrijf maakt handgel en schenkt winst aan medisch onderzoek

Bedrijfsbeheer

Door de coronacrisis moest het Brusselse cosmeticabedrijf Celestetic zich heruitvinden. Celestetic begon met de productie van een eigen hydroalcoholische gel voor apotheken. Met succes. Een deel van de omzet, ruim 14.000 euro, schonk het bedrijf aan het Erasmusfonds voor de financiering van Belgisch onderzoek tegen Covid-19.

Aanpassen en terugveren

Celestetic is gespecialiseerd in de verkoop van medio-esthetische producten en apparaten aan schoonheidsspecialisten, fysiotherapeuten en artsen. Door de coronacrisis ervaarde het bedrijf een negatieve impact op zijn activiteiten en moest het zich aanpassen. Het schakelde om naar de productie van eigen hydroalcoholische gel.

Het merk reserveerde 5% van de omzet - gerealiseerd op de verkoop in apotheken en via de webshop - om te doneren. Een bedrag van 14.074,86 euro werd geschonken aan het Erasmusziekenhuis, in aanwezigheid van Dr. Benjamin Bondue (foto), een longarts die bijzonder actief is tijdens de pandemie.

Terugkeer naar de normale gang van zaken en groei

Door de verkoop van hydroalcoholische gel aan grote farmareuzen zoals MultiPharma en Newpharma en grote bedrijven zoals Orange en Deloitte, kon het bedrijf zijn tekort volledig compenseren.

Na een korte periode van gedeeltelijke werkloosheid konden 11 medewerkers van Celestetic weer voltijds aan de slag. Celestetic wil zich in 2020 verder ontwikkelen en plant zelfs 2 tot 3 nieuwe vaste medewerkers aan te werven. Voor het einde van 2020 wil het bedrijf ook 6 nieuwe producten en een nieuw medio-esthetisch apparaat lanceren.

Projecten en filantropie

Het merk zal zijn hydroalcoholische gel in België blijven produceren, met respect voor de kwaliteit van de producten, ongeacht of het gaat om cosmeceuticals, biociden of farmaceutica. Dit was dus geen tijdelijke actie om de crisis te doorstaan, maar een streven op lange termijn. De formule zal binnenkort verbeterd worden, om een optimale verdraagbaarheid op de huid mogelijk te maken.

Cosmeceuticals

Celestetic maakt deel uit van de groep TEONIA, met een eerste merk van hoogwaardige cosmeceuticals: Evocure. In 2015 verdween Evocure, om plaats te maken voor Celestetic, dat zich al snel positioneerde op de cosmeceutische en medio-esthetische markt, met de fabricage en verkoop van apparaten voor esthetische professionals.

 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials