Cebeo E-commerce: ook digitaal staat service voorop

Naast een uitgebreid netwerk aan filialen is Cebeo ook online aanwezig. 15 jaar geleden pionierde het al met een online shop. Intussen blijft Cebeo zijn online aanbod afstemmen op de behoeftes die leven in de markt en de laatste digitale ontwikkelingen. Naast de webshop is er vandaag ook de Cebeo-app voor installateurs en een oplossing die rechtstreeks in het ERP geïntegreerd wordt.

Webshop met productinformatie

“De Cebeo-e-shop is een webplatform waarmee je producten kunt bestellen. Je vindt er alle 1,6 miljoen referenties die we aanbieden en alle lopende promoties”, legt Regiomanager Patrick Delbaere uit. “Tegelijk is de e-shop een gigantische catalogus. Bij de meeste producten staan technische fiches en uitgebreide productinformatie. Dat is belangrijke info waar vaklieden naar op zoek zijn. Bovendien is de webshop een handige tool om de administratie van installateurs te vergemakkelijken. Zo kun je lijsten maken van producten die je voor bepaalde types projecten altijd nodig hebt. Dat versnelt het bestelproces. Ook offertes worden bijgehouden in het platform, zodat je ze vlot omzet in een bestelling. Die bestellingen kun je op hun beurt ook weer opvolgen via de webshop. Zo maken we het leven iets makkelijker voor installateurs.”

Cebeo-app

Naast de webshop heeft Cebeo ook een app voor smartphones. “Enerzijds is het een afgeleide van de webshop. Je kunt dus altijd en overal artikels bestellen. Anderzijds hebben we handige extra functies toegevoegd. Zo is er een scanfunctie waarmee je eenvoudigweg de barcode van een bepaald product moet scannen om het te bestellen. Zo hoef je niet de webshop te gaan doorzoeken voor de juiste referentie. Als je dringend een artikel nodig hebt, kun je de barcode scannen en de stock van filialen in de buurt raadplegen. Dat spaart je een telefoontje of een nodeloos bezoek aan de winkel uit. Voor installateurs is de app dus zeker een handige tool”, besluit Patrick.

De catalogus rechtstreeks gekoppeld aan je bedrijfssoftware

De administratie die bij bestellingen en aankopen komt kijken, kost je kmo heel wat tijd en geld. Daarom ontwikkelde Cebeo een oplossing  die rechtstreeks geïntegreerd wordt aan het bedrijfssysteem of ERP van de klant. Op die manier kun je bestellingen plaatsen en de productcatalogus raadplegen vanuit je bedrijfssoftware, zonder naar de webshop te moeten surfen. Je beschikt altijd over actuele product- en prijsinformatie. Door de integratie met je ERP wordt het administratieve proces stukken eenvoudiger en efficiënter. Het is ook mogelijk rechten per gebruiker in te stellen, zodat je kunt bepalen wie er kan bestellen, wie de prijzen kan zien of wie er alleen productinfo kan raadplegen. Afhankelijk van de mogelijkheden bij de klant, kunnen bijvoorbeeld alerts ingesteld worden in functie van het budget.  “Met dit functionele en efficiënte systeem vergemakkelijken we het leven van onze klanten en helpen we hen kosten en tijd besparen bij de administratie”, vertelt Patrick.

Om je elektrotechnisch materiaal te bestellen bij Cebeo, hoef je zelfs je huis of je bedrijfsgebouw niet te verlaten. Via de webshop, de app of dankzij een geïntegreerd systeem bestel je van achter je computer al de artikels die je nodig hebt. Artikels in stock die voor 19 uur besteld zijn, worden de volgende dag al geleverd waar jij dat wenst.

Meer weten over de e-services van Cebeo? Stel je vraag rechtstreeks via onderstaand formulier!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Cebeo

Meer weten?

Cebeo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Cebeo

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials