Het succes van de pen in digitale tijden

We gebruiken voortdurend onze smartphone, tablet en andere toestellen om te communiceren en notities te nemen. Maar als het even snel moet gaan, of we moeten het écht onthouden, grijpen we nog vaak naar de pen. Ook nu is de pen nog populair. Het succes van de pen in digitale tijden is ook te wijten aan de innovatieve en duurzame pennen die fabrikanten vandaag op de markt brengen.

De pen: succesvol in digitale tijden

Volgens Nathalie Leclercq, marketingmanager bij specialist in kantoor-, papier-, en schoolmaterialen Pandava, heeft het gebruik van digitale toestellen een grote invloed op de populariteit van de klassieke kantoor- en schrijfmaterialen. Maar pen blijft wél succesvol in digitale tijden.

“De pen blijft tussen al dat digitale geweld mooi rechtop staan. Dat heeft met verschillende factoren te maken. Eerst en vooral zijn er weinig andere producten waar we zo vertrouwd mee zijn. Iedereen gebruikt ze van jongs af aan en een heel leven lang.

Ten tweede zijn ze ook erg gemakkelijk in gebruik. Je hebt er altijd eentje bij en je neemt ze ook snel uit je handtas of jaszak. Zo kan je veel gemakkelijker en efficiënter iets opschrijven als het snel moet gaan. Dat gaat vaak vlotter dan met digitale middelen.

Luxueus en duurzaam

De liefde voor de pen toont zich volgens Nathalie in het koopgedrag van de consument. Dat is vooral te merken bij de kwaliteitsmerken.

“We merken een blijvend succes van de luxueuze pennen. Zeker als het echt over de exclusieve merken gaat is zo’n pen nog steeds een beetje een prestigeartikel. Maar wat echt het succes bepaalt, is het feit dat ze bijna onverslijtbaar zijn. Zo’n pen gaat langer mee dan de meeste digitale toestellen. Ze zijn gemaakt van goede, duurzame materialen en allemaal hervulbaar.”


Bic: populaire pen tussen digitaal geweld

“Maar ook de bekende merken zoals Bic, blijven zichzelf heruitvinden en winnen zo aan populariteit”, benadrukt Nathalie. “Zij investeren erg in de duurzaamheid van hun pennen. Zo verraste Bic recent nog met een metalen uitvoering van de geliefde Cristal pen, met bijhorende vullingen om de pen eindeloos te herbruiken! Ook deze pen is gemaakt om de concurrentie met digitale toestellen volop aan te gaan. “

Whitboardschrift voor eindeloos gebruik

Tenslotte zijn er ook merken als Bambook die met innovatieve, analoge producten op de markt komen. Ook die vind je in het gamma van Pandava

“Bambook bracht een schrift met whiteboardpagina’s op de markt. Daar kan je notities op nemen met een uitwisbare pen. Nadat je je notities ingescanned hebt, wis je ze gemakkelijk. Zo kan je je Bambook schrift vele jaren gebruiken.”

Ben jij een pengebruiker? Zoek je duurzaam schrijfmateriaal of heb je nog vragen? Laat dan snel van je horen via onderstaand invulformulier.

Lees ook:

Pandava gaat voor een complete omnichannel ervaring

Een groepsaccount voor kantoormateriaal is winst voor al jouw afdelingen

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Pandava

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Pandava

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials