Bring me de virtuele coronareceptionist

Kantoor & Inrichting

Een ‘coronaspeurder’ die de ontvangst van bezoekers in bedrijven automatiseert, het is een feit. De virtuele receptionist informeert over de preventiemaatregelen, meet koorts en doet een gezondheidscheck. Hij laat werknemers en bezoekers de handen ontsmetten en geeft ze vervolgens een toegangsbadge.

Het technologiebedrijf Bringme installeerde de eerste virtuele receptionist bij het Tiense bedrijf Carconnex. Vlaio, het Vlaamse Agentschap Innoveren & Ondernemen, investeerde 250.000 euro in dit project.

Besmettingen op werkvloer voorkomen

Uit de Grote Coronastudie van de UAntwerpen, de UHasselt en de KU Leuven bleek dat meer dan de helft van de besmettingen met corona op de werkvloer gebeurt. Het was een wake-up call voor bedrijfsleiders, die beseffen dat op plaatsen waar mensen binnen samenkomen een doortastende gezondheidscheck de norm moet worden.

Jo Vandebergh, CEO van Bringme: “De toestand in China verontrustte ons al een tijdje. Nog voor de coronacrisis in Europa toesloeg, heb ik ons businessplan voor 2020 overboord gegooid en in plaats daarvan een 12-wekenplan opgesteld. We hebben enorm geïnvesteerd in het onderzoek en de ontwikkeling van onze hard- en software. De upgrade die we van onze bestaande virtuele receptionist hebben gemaakt, loont nu. We plaatsen de virtuele coronaspeurder de komende weken bij een honderdtal organisaties. Het bedrijf Carconnex krijgt de primeur.”

“Deze virtuele receptionist zal naast bedrijven ook musea, winkels en gemeentehuizen helpen om opnieuw op te starten én de continuïteit van onze economie verzekeren bij nieuwe viruspieken.”

Virtuele coronareceptionist van Bringme

Hoe zal de receptie er post-corona uit zien?

De ontvangstruimte zal er in bedrijven in het post-coronatijdperk helemaal anders uitzien. Ook de functie van receptionist bestaat binnen twee tot vijf jaar niet meer, zo voorspelt Bringme dat 1.500 klanten en 300.000 gebruikers heeft. Met de hulp van de technologie zullen receptionisten minder menselijk contact hebben bij het uitvoeren van hun taken, waardoor virussen en bacteriën minder verspreid worden.

“Het coronavirus zal op gezondheidsvlak in bedrijven voor een omslag zorgen zoals 9/11 de veiligheid in luchthavens voorgoed heeft gewijzigd."

Ook het afhandelen van pakjes en leveringen bij bedrijven zal contactloos moeten gebeuren. Daarom werkt de slimme coronaspeurder samen met de Bringme Box, die voorzien is van een antibacteriële toplaag en het beheer van pakjes automatisch afhandelt.

“Het coronavirus zal op gezondheidsvlak in bedrijven voor een omslag zorgen zoals 9/11 de veiligheid in luchthavens voorgoed heeft gewijzigd,” zegt Jo Vandebergh van Bringme. “Die omslag begint bij automatisatie. Dat betekent niet dat receptionisten voorgoed zullen verdwijnen; ze zullen in bedrijven ingezet worden voor taken met een grotere toegevoegde waarde voor de business van de organisatie.”

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials