Eerste hulp bij administratie: dit zijn zaken die je uit handen kan geven

Administratie: een woord waar menig ondernemer de rillingen van krijgt. Als ondernemer wil jij je namelijk focussen op jouw core business - niet op het bijhouden van bv. loonadministratie, payroll, fiscaliteit en meer. Toch is die administratie belangrijk voor het functioneren van je zaak. Maar niet getreurd: er is een oplossing - je administratie uit handen geven bijvoorbeeld. We sommen op wat dat net betekent. (foto: Patrick Vanden Bosch, Fiduciaire Antwerpen)

Focussen op je core business

Of je nu een start-up opzet, een kleine BV runt of een team van meer dan 100 mensen onder je hebt staan - een vlot verloop van je administratie, boekhouding en meer van is en blijft cruciaal. Toch is dat vaak het laatste waar je je mee wil bezig houden.

Enter: een administratieve, boekhoudkundige partner zoals Fiduciaire Antwerpen die jou volledig ontzorgt zodat jij je enkel nog hoeft bezig te houden met het runnen van je business. Klinkt te mooi om waar te zijn? Dat is het niet!

Van maandelijkse loonuitkering tot kwartaalbelastingen - een goede administratieve partner geeft jou de focus terug die jou initieel deed ondernemen. Maar waar kan zo een partner jou dan net mee helpen?

Deze administratie-, boekhouding en fiscaliteitszaken kan je uit handen geven:

1. Boekhouding met de grote B

Je boekhouding weerspiegelt de sterke en minder sterke punten van jouw bedrijf. Een administratieve partner helpt je daarom graag met...

  • Je gehele boekhouding of enkel specifieke aspecten daarvan (de jaarrekening, de BTW-aangifte,...) en dat op jouw systemen of die van hun en bij hen op kantoor, of bij jou op kantoor.
  • Een brede waaier aan diensten die niet beperkt zijn tot één stramien
  • Permanente of tijdelijke bijstand met terugkerende diensten (BTW-aangifte, aangiften voor vennootschapsbelasting en personenbelasting,...) of niet-terugkerende diensten (de jaarverslagen van de raad van bestuur en de algemene vergadering, financiële verslagen,...).
  • Het opleiden van je eigen interne boekhouder.

2. Alle vormen van administratie

Je administratie zo nauwkeurig mogelijk bijhouden: het is een noodzakelijk kwaad voor heel wat ondernemers. Geen idee hoe je er zelf aan moet beginnen? Verwacht je aan hulp bij:

  • Inschrijvingen in de Kruispuntbank van Ondernemingen
  • Publicaties in het Belgisch Staatsblad
  • Aanvragen tot inschrijving als aannemer
  • Vergunningen in de ruimste zin
  • Lidmaatschappen van sociale verzekeringsfondsen en andere organisaties
  • En nog veel meer!

3. Anything and everything over fiscaliteit

Voor wie fiscaliteit nog een grijze zone is en met vragen zit, kan het juiste kantoor ook antwoorden bieden. BTW-toepassingen, aftrekbare kosten, fiscale voordelen en structuren? Een kantoor zoals Fiduciaire Antwerpen is jouw adviseur en voorziet je van gepast en bruikbaar advies.

Daarnaast beschikken de meeste organisaties ook over een uitgebreid partnernetwerk met onder meer juridische diensten die jou mee kunnen ondersteunen. Ze verbinden je dus met de juiste hulp voor jouw bedrijf.

4. Loonadministratie & personeelszaken

Op tijd het juiste loon betalen aan je personeel: dat is pas een cruciaal gegeven wanneer je een bedrijf runt. De afdeling loonadministratie kan jouw bedrijf daarom bijstaan vanaf het moment dat je je eerste personeelslid aanwerft. Zo kan jij erop vertrouwen dat je werknemers tijdig en correct betaald worden. Makkelijk!

Volgend kwartaal aan de slag met een partner zoals Fiduciaire Antwerpen voor jouw administratie?

Dan start je 2023 alvast met een goede noot! Ga naar fid-antwerpen.be of vul onderstaand formulier in, dan neemt Fiduciaire Antwerpen zo snel mogelijk contact met je op!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Fiduciaire Antwerpen

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Fiduciaire Antwerpen

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials