Leaderboard BB.gif

Ook als groot bedrijf kun je klanten op een persoonlijke manier bereiken

Multinationals en grote bedrijven hebben vaak moeite om hun klanten op een persoonlijke manier te bereiken. Ze hebben de perceptie log, traag en hiërarchisch georganiseerd te zijn. Dat betekent dat ze niet altijd op een leuke of verrassende manier kunnen inspelen op momenten die voor de klant belangrijk zijn. Toch is het belangrijk om ook als groot bedrijf een manier te zoeken om impact te hebben op je klanten op het juiste moment. In tijden waarin de concurrentie letterlijk een muisklik verwijderd is, hecht je maar beter voldoende belang aan customer loyalty en de customer experience.

Particulieren en kleine bedrijven willen graag een persoonlijke behandeling krijgen, ook van grote leveranciers als een telecomprovider. “Het gaat erom de tone of voice menselijk te maken en ‘human-to-human’ te converseren,” begint Miel Bonduelle van RewardU. Om het menselijke karakter in de zakelijke relatie naar boven te halen, zet je zelfs als grote speler maar beter in op een dienstverlening met een persoonlijk karakter.

Gepersonaliseerde relatiegeschenken

Een van de manieren om die persoonlijke band met je klanten te versterken, is aan de hand van relatiegeschenken. Kies dan niet voor de traditionele pennen, paraplu’s of gadgets, maar voor persoonlijke cadeaus waarmee je het verhaal en de waarden van je bedrijf onderlijnt. Klanten kiezen immers voor firma’s waarmee ze zich emotioneel betrokken voelen en waarvan ze de waarden delen. Een geschenk is de ideale gelegenheid om die waarden nog eens in de kijker te zetten. “Wanneer je bedrijf voor kwaliteit en authenticiteit staat, moeten die aspecten in je relatiegeschenken terugkeren. Het geschenk moet ook aansluiten bij je verhaal,” merkt Miel op. Zo’n origineel relatiegeschenk heeft nog meer effect wanneer je er je klant persoonlijk mee aanspreekt. Denk bijvoorbeeld aan een handgeschreven kaartje met een wens van de verkoper of accountmanager dat je bij het geschenk stopt. Het is een kleine moeite die je bedrijf een menselijke touch geeft.

Corporate business gifts

RewardU wil ook grote bedrijven helpen om hun klanten aan te spreken met geschenken op maat van het bedrijf en de klant. “Ook als groot bedrijf kun je je verhaal op een persoonlijke manier vertellen. Daarin willen wij een partner zijn,” laat Miel optekenen. Hij verwijst naar een geschenk- en beleefbox die RewardU ontwikkelde voor Proximus. “Als provider van telecomoplossingen voor bedrijven bedienen ze duizenden bedrijven, maar ze hebben moeite die bedrijven aan te spreken. Ze wilden er iets extra’s voor doen. Samen hebben we een campagne opgezet om zo’n 30.000 bedrijven met minstens tien werknemers te bereiken. Tijdens het eerste gesprek hebben we goed geluisterd naar de noden van Proximus. Het geschenk moest heel toegankelijk zijn en ook geschikt zijn voor een team. We kozen dus voor een box met allerlei lekkernijen om in team van te proeven, onder de noemer ‘It’s tea(m) time’. In de doos zaten thee, chocoladesticks en handgesneden marshmallows. Er was dus iets lekkers voor iedereen. Proximus kreeg veel positieve reacties van zijn klanten.” Naast Proximus hielp RewardU ook andere grote spelers als Renault, Belfius en Volvo in de zoektocht naar een onderscheidend relatiegeschenk.

Wil jij je klanten verrassen met een origineel en gepersonaliseerd relatiegeschenk? Het team van RewardU ontwikkelt voor jou een geschenk dat echt indruk maakt! Meer weten? Stel je vraag via het formulier hieronder.

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en RewardU

Meer weten?

RewardU

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • RewardU

Ook interessant

Bekijk de socials