Leaderboard BB.gif

Waarom je direct mailings in milieuvriendelijke folie verpakken?

Als handler voor je direct mailings staat Boes Mailing Services steeds klaar met advies. Met goede raad om je zendingen op een kostenefficiënte manier in perfecte staat bij je prospects of abonnees te krijgen. Maar ook met tips om de milieu-impact van je zending te verkleinen. Zaakvoerder Werner Boes is namelijk een fervent voorstander van milieuvriendelijke biofolie in plaats van folie op basis van aardolie.

Sector heeft duurzame oplossing in handen

“Direct mailing is zeker een vervuilende sector die veel afval genereert,” geeft de zaakvoerder van Boes Mailing Services toe. “Alles wat we produceren, belandt in de vuilnisbak. Tegelijk hebben we de sleutels in handen om iets te veranderen. Als het noodzakelijk is om een mailing te versturen, stellen we je de meest economische en ecologische manier voor, zodat je de kans aangeboden krijgt om prijsbewust én milieubewust je direct mailing te versturen. Ik wijs mensen dus steeds op het bestaan van biofolie, al is het maar om mensen te doen inzien waarmee ze bezig zijn.”

Biofolie kost minder op lange termijn

Werner wijst op de verborgen kosten van plasticfolie. “Traditionele plasticfolie is goedkoper dan biofolie. Tegelijk brengt plastic op korte en lange termijn heel wat kosten mee voor het milieu. Daar staan we te weinig bij stil. We willen nu de laagste prijs, ten koste van later. Ik wil mensen laten weten dat er alternatieven zijn, ook al willen ze er nu nog niets mee. Met Boes Mailing Services wil ik mensen zo efficiënt mogelijk met de dingen laten omgaan. Dat is mijn verhaal.”

Ecologisch zakendoen is hot topic

Hoewel nog niet elk bedrijf overtuigd is van biofolie, is het beslist een meerwaarde. Het milieu domineert het nieuws en steeds meer klanten verwachten van bedrijven dat ze op een duurzame manier met grondstoffen en producten omgaan. Omgekeerd zijn ze gevoeliger voor verspilling en overbodig afval. Denk maar aan de heisa die onlangs ontstond rond de plastic verpakkingen van Legosteentjes van Delhaize.

Een positief en groen imago

Met biofolie kun je het verschil maken. Het mag een kleinigheid lijken, maar klanten merken het echt wanneer je je folder of tijdschrift in composteerbare folie verpakt. Ze appreciëren het. Ze feliciteren je bedrijf zelfs vanwege je inspanningen voor het milieu. Je kunt het bijvoorbeeld ook (met gepaste trots) vermelden in je colofon om te wijzen op je streven naar duurzaamheid. “Voor een kleine meerprijs krijg je veel terug, omdat je bedrijf een ecologisch imago krijgt,” weet Werner. “Daarom adviseer ik klanten graag over milieuvriendelijke oplossingen voor hun zendingen. Ik bied diverse opties en alternatieven aan, zodat er altijd iets is voor je bedrijf.”

Zelf je direct mailings op een duurzame manier tot bij je ontvangers krijgen? Boes Mailing Services heeft een gamma aan biofolie in de aanbieding! Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Boes Mailing Services

Meer weten?

Boes Mailing Services

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Boes Mailing Services

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials