Leaderboard BB.gif

Hybride events organiseren: duur of complex? Niet bij BluePoint!

Een gastspreker uit Japan, collega’s die volledig remote werken, verkeersellende die roet in het eten gooit,... Een fysiek event op poten zetten, kan een flinke uitdaging zijn. Maar wat als je kiest voor een hybride formule die zowel online als fysiek plaatsvindt? Manager Steven Schotte van BluePoint Antwerpen neemt je mee in de hoe, het wat en de waarom achter hybride events. “Betaalbaar en makkelijk te organiseren, en dus geschikt voor elke kmo!”

Hybride events: een mooie mix tussen online en fysiek samenzijn

Niet alleen het hybride werken - zowel op kantoor als thuis - wint aan populariteit. Ook hybride events zijn sterk in opmars. En terecht ook! Een hybride event combineert namelijk naadloos verschillende soorten events - de ‘live’ fysieke events en de online events (webinars, online meeting, streaming, ...) - met elkaar.

Het resultaat? Een event waaraan quasi iedereen kan deelnemen van waar dan ook. Handig!

Een voorbeeld: beeld je in dat je een gastspreker uit New York wil uitnodigen op jouw event in Antwerpen. Hem of haar laten overvliegen naar België kan complex zijn. Bovendien hangt er een kostenplaatje aan. Op zo’n moment kan het handig zijn om hem of haar te laten inbellen en de spreker te projecteren op groot scherm.

Of stel dat enkele genodigden door omstandigheden niet fysiek aanwezig kunnen zijn. Dan is het makkelijk dat ze via een livestreaming toch de bijeenkomst kunnen volgen, of achteraf een verkorte opname van het event of de keynotes ontvangen.

All-in-one en iedereen verbonden

Is zo’n event organiseren dan niet heel duur? En wat met de organisatie ervan? Moet je daarvoor speciale hoogtechnologische apparatuur aankopen?

“Het antwoord op deze bezorgdheden is neen,” zegt manager Steven Schotte die bedrijven helpt met het opzetten van hybride evenementen bij BluePoint Antwerpen.

“Bij BluePoint kan je makkelijk hybride events organiseren zonder jezelf in duizend (organisatorische) bochten te moeten wringen. Alle technologie die je nodig hebt, is hier aanwezig en je wordt geholpen door experts met ervaring."

De voordelen van een hybride event op een rijtje:

  1. Je geeft je gasten de keuze om deel te nemen zoals het hen het beste uitkomt: live of online. Dat kan handig zijn om meer deelnemers aan te trekken. Je kan je doelpubliek dus flink uitbreiden. Tip: lees deze handige gids voor het organiseren van een succesvol hybride event.
  2. Hybride events kunnen met de juiste technologie integraal opgenomen worden. Handig om te delen op je sociale mediakanalen, om mee in je nieuwsbrief te verzenden, om je event opnieuw uit te zenden voor mensen die niet konden deelnemen,...
  3. Minder verplaatsingen = een duurzamer event. Gasten hoeven niet van her en der te komen om je event bij te wonen. Je draagt dus ook je groene steentje bij.
  4. Organiseer je je hybride event bij BluePoint Antwerpen? Dan kan je samen met BluePoint vooraf een budget bepalen. Dat budget omvat geen verdoken kosten, financiële verrassingen,... In een all-in-one prijs zijn zowel de organisatie als de huur van je zaal, de catering, het gebruik van de technologie en meer inbegrepen.

Lees hier de voordelen van hybride events organiseren bij BluePoint!

Zelf een hybride event organiseren? Kom langs voor een demo!

Wil je proeven van alle voordelen van een hybride event? Dan kan je bij BluePoint Antwerpen terecht voor een handige demo. Zo weet je precies waar je je aan mag verwachten.

Neem contact op met BluePoint Antwerpen via onderstaand formulier of surf naar www.bluepoint.be/nl/antwerpen.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en BluePoint

Meer weten?

Bluepoint

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • BluePoint Antwerpen
  • BluePoint Brussels

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials