Papieren folder blijft effectieve omzetgenerator

Marketing

Haal het maximum uit je reclamefolder

Verschillende studies wijzen uit dat ook in tijden van toenemende digitale reclameboodschappen de papieren folder een krachtig medium blijft om je reclameboodschap over te brengen.  Hoe je het maximum aan rendement uit je folder haalt? Met deze tips zetten we je graag op weg.

Tip 1: Wat is je budget voor reclamedrukwerk?

Aan alles hangt een prijskaartje, ook aan de realisatie en verspreiding van een reclamefolder. Weet dat je communicatiebureau eenzelfde boodschap kan verpakken in verschillende folderversies, al naargelang je budget.

Tip 2: Wat is je boodschap?

Probeer een pakkende, directe boodschap te brengen en zorg dat je folder opvalt tussen de andere. Folders worden meestal niet volledig van voor naar achter gelezen. Sprekende koppen en/of slogans zijn dus een must en bepalen het succes je folder. De juiste foto’s en afbeeldingen maken het geheel compleet.

Tip 3: Zorg voor een call to action

Spoor je lezer zeker aan om actie te ondernemen en vergeet niet te vermelden hoe hij met jou in contact kan treden.

Tip 4: Aantrekkelijke folderacties

Een of meerdere aantrekkelijke acties op de voorpagina verhogen de aantrekkelijkheid om je folder te beginnen lezen. Zet een einddatum bij de geldigheid van je promo-acties zodat de lezer onmiddellijk actie onderneemt en de folder niet zomaar opzij legt.

Tip 5: Ook een online versie?

In de wetenschap dat consumenten vandaag via de meest uiteenlopende kanalen op zoek gaan naar informatie kan je ook overwegen om een online versie van je papieren folder uit te brengen. Zo’n 60% van de consumenten geeft aan beide te lezen. Beide vormen vullen elkaar in elk geval aan. Oudere mensen zullen eerder geneigd zijn papieren folders ter hand te nemen, terwijl jongeren wellicht sneller door een online versie zullen scrollen. Je papieren folder kan je ook online ondersteunen. 

Zoek je een partner voor het opmaken en verdelen van je folder?

 

Vlaamse Post_banner-web_300x250px.jpg

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven