Leaderboard BB.gif

Van der Valk Hotel Gent, de perfecte locatie voor een grootschalig evenement

Photo STYN.be (c)
.

Van der Valk Hotel Gent is een heus epicentrum van zakelijke bedrijvigheid in de Arteveldestad. Heel uiteenlopende ondernemingen kiezen het hotel als gastheer voor hun evenement. Onlangs nog vroeg een gerenommeerd farmaceutisch bedrijf om zijn gasten een ongeëvenaarde ervaring te bezorgen, van het eerste contact tot het laatste afscheid.

12 vergader- en eventruimtes (voor maximaal 450 personen), hedendaagse audiovisuele technologie, talloze cateringformules, vlotte bereikbaarheid… Van der Valk Hotel Gent komt tegemoet aan de wensen van het meest veeleisende businesspubliek. Dat was ook een toonaangevend bedrijf niet ontgaan. Het koos het hotel als setting voor een grootschalig evenement met een 150-tal gasten.

Gent, de uitgelezen locatie voor een evenement

In tijden van hybride werken (her)ontdekken ondernemingen de meerwaarde van persoonlijke contacten. Virtuele conferenties hebben zeker hun verdienste. Maar als het om ideeën uitwisselen en innovatie stimuleren gaat, blijven ‘live’-ontmoetingen de voorkeur genieten. De organisatie van een evenement biedt hiervoor het ideale forum. Dat is ook de mening van een farmabedrijf, dat tweejaarlijks een conferentie organiseert. De keuze voor Gent als locatie was onder meer ingegeven door strategische overwegingen. De stad sluit naadloos aan bij de behoeften van het evenement. De vlotte verbinding tussen Brussels Airport en Van der Valk Hotel Gent betekent een bijkomende troef.

Van der Valk Hotel, de perfect match

Voor het plannen en inrichten van een evenement van formaat, ga je niet over een nacht ijs. De organisator nam dan ook de tijd om een hotel te vinden, dat voldeed aan de hoge vereisten. Van der Valk Hotel Gent vinkte alle hokjes af. Dankzij de viersterrenaccommodatie, het ruime aanbod aan vergaderruimte en de gunstige locatie, bleek het de onbetwiste keuze voor dit evenement. Bijkomende troef: door samen te werken met een internationaal vermaard eventagency, haalde het hotel een pak expertise in huis. Van bij het eerste overleg tussen de organisator en het evenemententeam, wezen alle neuzen in dezelfde richting. De teamleden, onder leiding van een toegewijde medewerker, stelden zich uitgesproken klantgericht op. Ze luisterden actief naar de wensen en behoeften van de klant, deden proactief voorstellen en namen elk detail onder de loep.

Photo STYN.be (c)

Een evenement met een blijvende indruk

De organisator was van meet af aan gecharmeerd door de netheid van het hotel, de gastvrije sfeer en het comfort van de 150 kamers waarin gasten overnachtten. En het evenement zelf? De vlekkeloze uitvoering en attente service, zelfs bij last-minute wijzigingen, verleende de conferentie de gewenste professionele dimensie en uitstraling. De comfortabele vergaderruimtes en het voortreffelijke eten maakten het gebeuren helemaal áf. Van der Valk Hotel Gent kan buffetten opstellen voor groepen tot 350 personen. De feedback van de deelnemers loog er niet om. In de woorden van een van hen: “dit is niet zomaar een hotel, maar een plek waar herinneringen werden gemaakt en banden gesmeed”.

De vergaderruimtes boden een ongeëvenaarde combinatie van comfort en netheid, terwijl het culinaire aanbod niet alleen tijdens de pauzes, maar ook tijdens dineruren in Restaurant Cocotte, onze gasten verblufte. Ik kan alleen maar beamen dat het eten de verwachtingen overtrof, zelfs in vergelijking met andere viersterrenhotels waar ik verbleef.
Izzy Buck, projectmanager bij evenementenbureau The Turner Agency (TTA) UK (+44 (0) 7842 315 455 -izzy@tta.live).

Wil je bedrijf een evenement organiseren? Kom dan zeker eens praten met het businessteam van Van der Valk Hotel Gent. We stellen je graag een formule op maat voor.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Van der Valk Hotel Gent

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Van der Valk Hotel Gent

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials