De Lijn werkt met technisch gereedschap van Cebeo

De Lijn klopt voortaan bij Cebeo aan voor zijn technisch gereedschap. De Vlaamse vervoersmaatschappij koos immers voor een samenwerking met Cebeo voor de komende drie jaar. In dit artikel laten we Ruben Pijl, Teambegeleider bij De Lijn, aan het woord over deze keuze (foto: copyright Cebeo).

De keuze voor technisch gereedschap van Cebeo

Volgens Ruben Pijl is de keuze voor Cebeo er één voor betrouwbaarheid. Voor De Lijn heeft deze betrouwbaarheid verschillende aspecten.

“‘Betrouwbaar’ wil in dit geval zeggen dat de partner bereikbaar is voor het aanleveren van technisch gereedschap, maar ook lokaal aanspreekbaar en een vertrouwd gezicht is, over de nodige productkennis beschikt en meedenkt over technische uitdagingen. Daarnaast is het kostenplaatje natuurlijk niet onbelangrijk.”

Een uitstekende samenwerking

Hoewel De Lijn reeds een regionale klant was bij Cebeo in West- en Oost-Vlaanderen voor technisch gereedschap, zijn de uitdagingen van dit raamcontract anders. Toch slaagt Cebeo er ook nu in om alle verwachtingen van de vervoersmaatschappij in te lossen, vindt Ruben Pijl.

“Voor deze samenwerking moeten we processen op grotere schaal in kaart brengen. Daarom is een goede voorbereiding en een pragmatische aanpak uitermate belangrijk. In de nieuwe regio’s moet de vertrouwensband met Cebeo immers nog groeien. De business support-medewerker van Cebeo, Michel Van den Bossche, kent het dossier goed en begrijpt de noden van onze lokale afnemers. Hij is een goede verbinding tussen De Lijn en de regionale vertegenwoordigers van zijn bedrijf. Dankzij de snelle service en hands-on aanpak groeide er al snel een goede verstandhouding.”

Verbeteringen in het aankoopproces van technisch gereedschap

Voor 2020 waren de aankopen technisch gereedschap bij De Lijn voornamelijk een regionaal gebeuren. Het proces van aankoop tot aanlevering was echter onvoldoende afgestemd met de regionale afnemers, met lange leveringstermijnen tot gevolg. De samenwerking met Cebeo bracht heel wat verbeteringen mee in dit aankoopproces.

Ruben Pijl: “Op vraag van De Lijn zette Cebeo de eerste maanden vooral in op kennismaking van de lokale afnemers. Momenteel is er een tijdelijk, semiautomatisch proces opgezet via een SharePoint bestelapplicatie. Daarbij mailen lokale afnemers hun aankoopwens door naar Cebeo op basis van artikelnummers. Dit zorgt voor een uniforme werkwijze over heel de organisatie en een goede communicatie en administratie. Binnenkort vereenvoudigen we het aankoopprijs verder met een SAP punch-out cataloguskoppeling tussen Cebeo en De Lijn.”

Open communicatie voor duidelijke aankoopprocedure technisch gereedschap

“Bij de lancering van een nieuwe klantenrelatie duiken soms praktische opstartproblemen op”, gaat Ruben Pijl verder.

“Aan de hand van online infosessies stelden we het nieuwe contract voor en gaven we informatie over de contractafspraken, inhoud en mogelijkheden. Dankzij de open communicatie tussen De Lijn en Cebeo geraken zullen we snel op kruissnelheid geraken.”

Zoek jij ook een partner voor je technisch gereedschap? Aarzel dan niet en neem contact op met Cebeo via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Cebeo

Meer weten?

Cebeo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Cebeo

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Velodi

  • Autovak

Bekijk de socials