Heropening terrassen: 30% meer vraag naar betaalterminals

Finance

Wouter Polfliet van (eet)café St Christophe uit Ieper loopt met een compacte betaalterminal langs de terrastafels die achter zijn zaak staan opgesteld. Na het bericht over de heropening van de terrassen was hij er als de kippen bij om een dergelijke terminal aan te schaffen. Wouter was niet alleen. CCV, leverancier van elektronische betaaldiensten, merkt een stijging van 30% in aanvragen.

“Uitbaters willen klaar zijn om zoveel mogelijk klanten op de terrassen te kunnen bedienen. Ze willen de stormloop aan klanten de baas kunnen”, zegt Sam Arckens van CCV. Wouter Polfliet aarzelde geen moment en bestelde een compacte terminal. “Voor de laatste sluiting door COVID-19 merkte ik al dat de meeste klanten met de kaart wilden betalen, sommigen zelfs alleen contactloos. Daarom heb ik een CCV Compact als extra terminal gekozen bij de heropstart. Op die manier bieden we meer service naar de klant toe en besparen we onszelf tijd en extra stappen.”

Extra draagbare terminals

Veel uitbaters hebben enkel een vaste betaalterminal op de toonbank. Velen schakelen over naar draagbare oplossingen. “Hoewel klanten binnen mogen betalen, horen we dat velen toch weigerachtig zijn om naar binnen te gaan. Het is ook gewoon veel makkelijker om ze aan hun terrastafeltje buiten te laten afrekenen. Zeker met het sluitingsuur willen we ook vermijden dat iedereen binnen op hetzelfde moment dicht op elkaar gaat beginnen aanschuiven om af te rekenen”, zegt Sam Arckens van CCV dat deze betaaloplossingen biedt. “We kunnen nog steeds snel schakelen en klanten van een oplossing voorzien, maar we raden toch aan om een bestelling niet langer uit te stellen.”

Haal de betaalterminal uit zijn winterslaap

De betaalleverancier raadt haar klanten ook aan om de betaalterminals een paar dagen voor het gebruik ‘uit hun winterslaap’ te halen. “Zeker voor draagbare terminals is het aangeraden om deze 48 uur op voorhand op te laden”, weet Sam Arckens.

Het bedrijf stelde een checklist samen waar horeca-uitbaters kunnen nagaan hoe ze goed en veilig hun elektronische betaalinfrastructuur opnieuw kunnen opstarten.

Contactloze betalingen

Sam Arckens merkt vooral een stijging in de vraag naar draagbare betaalterminals die contactloze betalingen ontvangen. “Uitbaters dringen daar echt op aan. We stellen ze gerust: al onze mobiele betaaloplossingen aanvaarden contactloze betalingen. We stellen klanten vaak alternatieven voor waar ze niet aan denken, zoals de CCV Compact, een Android gestuurde betaalterminal die eigenlijk wat op een smartphone lijkt en erg geschikt is voor terrassen in de horeca.”

Scannen van QR-code

CCV kondigde ook een samenwerking aan met Ser.vi, een oplossing om makkelijk contactloos te bestellen door het scannen van een QR-code op de tafel. “COVID19 heeft echt voor een versnelling gezorgd in de ontwikkeling van dit soort oplossingen. We vinden het belangrijk dat we onze klanten kunnen bijstaan in veilige, snelle en betrouwbare betaaloplossingen van morgen”, besluit Sam Arckens.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials