Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Katrien Geerts zet met YES!talents de kroon op (het) werk

HR

‘Creating Happiness’, dat is de baseline van YES!talents waarmee Katrien Geerts de Vlaamse markt verovert. Het jonge uitzend- en selectiekantoor bestaat nog maar 5 jaar. Met de overtuiging dat elke kandidaat meer is dan enkel zijn cv, helpen ze bedrijven met het vinden van de juiste match. Oprichter en bestuurder Katrien Geerts vertelt ons trots meer over de geschiedenis en aanpak van haar onderneming.

Katrien Geerts, een vrouw met een veelzijdige voorgeschiedenis

YES!talents vierde eind vorig jaar haar vijfde verjaardag. Maar Katrien heeft al veel meer jaren op de teller staan. Enkele essentiële elementen uit de vernieuwende visie van YES!talents wortelen in haar persoonlijke parcours.

“De war for talent woedt heviger dan ooit. Toch trekken heel wat bedrijven én collega’s nog steeds met een gedateerde gedachtegang ten strijde. Zij beperken zich tot ervaringen, skills en diploma’s in hun zoektocht naar professionele profielen,” vertelt ze.

Volgens Katrien schuilt achter elk cv een verhaal, een levensweg, een visie, een persoonlijkheid en een attitude. Dat verdient onderzoek en analyse. Ook wanneer het cv op het eerste zicht niet volledig of zelfs volledig niet matcht met de gevraagde criteria. Wanneer bedrijven een vacature uitschrijven, hebben ze al een ideale kandidaat in hun hoofd.

“Bij YES!talents denken, zoeken én kijken we expliciet veel verder dan die papieren piste. We maken onze naam waar door voluit de kaart te trekken van talent, potentieel en attitude,” aldus Katrien Geerts.

Een goede ingesteldheid is minstens even belangrijk als het ‘juiste’ diploma. Katrien studeerde zelf enkele jaren handelswetenschappen. Ze maakte zonder diploma de overstap naar de beroepswereld. “Zo matig mijn drive was om me in theorie vast te bijten, zo groot was de goesting om mijn tanden in mijn professionele parcours te zetten.” Ze startte haar carrière in de bankensector en maakte in 2001 de overstap naar de uitzendsector. Uiteindelijk startte ze in 2016 YES!talents op.

Met ambitie naar een unieke positie

Met YES!talents wil Katrien Geerts het gat dichten tussen de grote spelers en de kleine kantoren. Dat wil ze doen door digitale data en menselijk maatwerk te combineren.

“Naast ‘matchmaking’ zorgen we met een betrouwbare backoffice ook voor feilloze opvolging en ontzorging op administratief en contractueel vlak. Die drang naar kwaliteit is onze prioriteit.”

YES!talents is volop bezig met een stevige investering in digitalisering. Met een technologische tool willen ze de eerste koppeling tussen kandidaat en klant versnellen. De hele ploeg is doordrongen van de houding dat kandidaten zo veel meer zijn dan hun cv. “Als de technologische triage vlot verloopt, hebben wij onze handen én tijd vrij om te doen waar we echt goed in zijn. Namelijk luisteren naar het verhaal van onze kandidaten én klanten overtuigen van de meest geknipte kandidaat.”

Daarnaast zijn ze volop bezig met het oprichten van een business unit voor de hogere profielen. Die vereisen een andere aanpak. “Aangezien we maatwerk ambiëren, is het goed om ons niet enkel als one-size-fits-all oplossing te presenteren.” 

Practice what you preach: werkgeluk centraal in het YES!talentsverhaal

“Met onze aanpak zijn we duidelijk een preferentiële partner in groei en continuïteit voor kmo’s. We kennen die bedrijven door en door. Het feit dat we zelf een kmo zijn, verhoogt de affiniteit nog,” zegt Katrien Geerts.

Ook op de eigen werkvloer zijn ze intensief bezig met hun core en zetten ze in op de employer branding en werkgeluk. “Mensen floreren als ze het gevoel hebben om een waarde(n)volle bijdrage aan een groter geheel te leveren.”

Als je als werkgever kan zorgen voor een aantrekkelijke werkomgeving met aandacht voor het individu, bouw je mee aan het werkgeluk van je medewerkers. Ze zullen voor jou dan ook dat extra stapje zetten.  “Zo hebben wij bij YES!talents in het kader van work-life balance structureel telewerk ingevoerd en hebben we de werkuren aangepast zodat iedereen om 17u naar huis kan.”

“Als organisatie gaan we ver voor onze mensen, en we zien dat zij voor ons hetzelfde doen. Meer nog, ik word omringd door een groep gelukkige mede-werkers en mede-denkers, die voor elkaar, het bedrijf, de klanten en de kandidaten het beste van zichzelf geven.”

Lees het volledige verhaal van Katrien in KMOinsider.

Furbo-Rectangle_Updated.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials