anr-banner.gif

De voordelen van samenwerken in de cloud

Samenwerken in de cloud is een manier om op afstand samen te werken aan documenten, bestanden en projecten. Dat kan met behulp van cloudgebaseerde software en tools. We lichten de voornaamste voordelen toe.

Exact ontwikkelt business-software voor de automatisering van de boekhoud-, financiële, ERP-, HRM- en CRM-processen van jouw kmo. Als marktleider in de Benelux houden we de vinger aan de pols van de recentste technologische en bedrijfsmatige ontwikkelingen. Die vertalen we naar performante oplossingen en gericht advies. Zoals nu over de troeven van samenwerken in de cloud.

Wat verstaan we onder samenwerken in de cloud?

De cloud (ook wel ‘cloud computing’ genoemd) verwijst naar een netwerk van onderling verbonden computers en servers. Het is veel meer dan een (kosten)efficiënte manier om data en toepassingen op te slaan en te beheren. Een internetverbinding volstaat om data en apps overal toegankelijk te maken. Dat houdt in dat teamleden vanaf elke locatie en op elk gewenst moment kunnen samenwerken in de cloud. Een flinke boost voor de flexibiliteit en de productiviteit van jouw organisatie. Bijkomend voordeel: de kosten voor het inzetten van cloudgebaseerde samenwerkingstools liggen meestal lager dan voor het gebruik van een kantoor.

Haal meer uit je accountant

Als kmo-bedrijfsleider wil je focussen op je corebusiness. Wat daar buiten valt besteed je liever uit aan externe specialisten. Als het om de boekhouding gaat, kan je bijvoorbeeld met je accountant samenwerken in de cloud. Op die manier is jouw financiële administratie altijd up-to-date en hebben jullie allebei online op elk moment een 360° overzicht. De accountant kan je sneller en beter adviseren, zodat je goed onderbouwde beslissingen neemt. Verder kan je de persoonlijke ontmoetingen en tijdrovende verplaatsingen tot het absolute minimum beperken.

Apps voor samenwerken in de cloud

Het begrip ‘apps’ staat vandaag niet alleen voor de programma’s die je bijvoorbeeld op je smartphone vindt. Het kan ook verwijzen naar koppelingen met je favoriete onlinesoftware en -services. De cloud biedt jou de mogelijkheid om alle relevante informatie over de interne processen te bundelen in één bedrijfssoftwarepakket. De voordelen zijn legio. Om te beginnen levert het automatiseren van repetitieve manuele handelingen tijd- en efficiëntiewinst op. Iedereen binnen het bedrijf werkt met bovendien dezelfde actuele data. Je behoudt het overzicht over elke schakel apart, én over de volledige keten.

Top 5 voordelen van de cloud

  1. 24/7 wereldwijd je gegevens bij de hand. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding.
  2. Veilig en betrouwbaar werken. Beveiliging van topniveau, betrouwbare service en geen IT-kennis vereist.
  3. Flexibele maandabonnementen – betaal alleen voor wat je gebruikt.
  4. Online samenwerken. Werk makkelijk online samen met je collega’s en klanten.
  5. Snel aan de slag. Meld je aan, vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en je bent online. Zo simpel is het.

Verneem je graag meer over de oplossingen van Exact die je helpen om het beste te halen uit samenwerken in de cloud? Neem dan vandaag nog contact op of stel je vraag hieronder.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Exact

Meer weten?

Exact

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Exact
  • Koningin Astridlaan 166
    1780 Wemmel
  • 080097631

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials