anr-banner.gif

Met UCaaS breng je al je bedrijfscommunicatie samen in één systeem

Unified Communications as a Service, kortweg UCaaS, is een verzamelnaam voor cloud-gebaseerde oplossingen die alle communicatie van je bedrijf in één enkel systeem samenbrengen. “Het verzamelen van je communicatiekanalen op één platform biedt heel wat voordelen. Ik zet de belangrijkste graag op een rijtje”, stellen Rudy en Christophe Van Avermaet van AllesCloud, aanbieder van UCaaS.

Bedrijfscommunicatie wordt alsmaar ingewikkelder. Communiceren doe je vandaag via telefoon, mail, chat, videogesprek,… “Van essentieel belang is dat naarmate het aantal communicatiekanalen toeneemt, deze op een goed functionerende manier met elkaar verbonden zijn en prima samenwerken. Je bereikt dit met Unified Communications (UC), een holistische benadering van zowel je externe als je interne bedrijfscommunicatie.”

Wat is Unified Communications as a Service of UCaaS?

Zoals zovele IT-diensten wordt ook Unified Communications als SaaS of Software as a Service aangeboden, waarbij je alleen die diensten afneemt waaraan je behoefte hebt, op maat van je bedrijf, volgens een op abonnementen gebaseerd bedrijfsmodel. Je betaalt alleen voor het aantal gebruikers dat je daadwerkelijk nodig hebt.

“Eerdere versies van Unified Communications vereisten vaak aanzienlijke investeringen in opleiding en in hardware. Ze waren gebouwd op dure en logge fysieke systemen die ruimte in beslag namen, moeilijk te beheren waren en veel geld kostten om te onderhouden en te updaten. Tegenwoordig bevinden de UC-oplossingen zich in de cloud, waardoor de systemen goedkoper, beter beschikbaar en gemakkelijker te beheren zijn geworden.”

(lees verder onder de foto)


Telefonie, mobiel, PBX, chat en videogesprekken in één systeem

Een basisversie van UC volstaat al om de telefonie, PBX, mail, chat en videogesprekken van je bedrijf in één systeem onder te brengen. Een volgende stap is de integratie van de verschillende communicatiekanalen met andere technische tools zoals je CRM-systeem of met analytische tools zoals Power BI.

De 5 belangrijkste voordelen van UCaaS

De 5 belangrijkste voordelen van UCaaS op een rijtje.

1. Gebruiksvriendelijk en eenvoudig te beheren

Moderne en cloud-gebaseerde UCaaS-oplossingen zijn eenvoudig en intuïtief te installeren en te beheren. Ze worden automatisch bijgewerkt, zodat je altijd toegang hebt tot de nieuwste versie van de software.

2. Faciliteert een samenhangend klanttraject

Een samenhangend en eengemaakt klanttraject bouwt vertrouwen op, verhoogt de verkoop en resulteert in tevreden klanten. Met Unified Communications verloopt de communicatie met je klanten naadloos en efficiënt, van het eerste contact over de aankoop tot de service na verkoop. Door bijvoorbeeld je telefonie en PBX te verbinden met je CRM-systeem of een andere software voor klantenondersteuning geef je je medewerkers de optimale tools om een positieve customer journey te creëren.

3. Efficiënte communicatie en betere samenwerking

Met Unified Communications creëer je de basis voor een efficiënte communicatie tussen je werknemers. Vandaag werken je medewerkers vaker op afstand en ze hebben vaker flexibele werktijden. Door de bedrijfscommunicatie in een cloud-gebaseerde UCaaS-oplossing onder te brengen, kan iedereen overal en altijd werken, op elk device.

Lees ook: Hybride werken? Telewerken? Het belang van mobiele communicatie

4. Lagere kosten en een beter overzicht

UCaaS is vaak een licentie gebaseerd businessmodel waarbij je alleen betaalt voor wat je daadwerkelijk gebruikt. Je kunt eenvoudig nieuwe gebruikers toevoegen of een abonnement opzeggen wanneer iemand stopt. Zo voorkom je oude abonnementen die blijven lopen nadat de gebruiker vertrokken is. Je krijgt ook een beter overzicht omdat alle kosten voor je bedrijfscommunicatie op één factuur worden verzameld.

5. Duidelijke statistieken, minder gemiste oproepen

Met Unified Communications krijg je een waardevol overzicht van de communicatie binnen je bedrijf. Zo heb je in realtime zicht op de wachtrij. De statistieken die je kan genereren over de communicatie in je bedrijf stellen je in staat snel beslissingen te nemen op vlak van gegevens, competentieontwikkeling, planning, personeelsbezetting,…

Interesse in een vrijblijvende demo? Meer info over UCaaS op maat van je bedrijf? Contacteer AllesCloud via T 03 304 90 60 of mail.

Meer weten?

anr-banner-400x300-v3.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials