Leaderboard BB.gif

Push to Talk strijdt met digitale events tegen #fakenews

Marketing & Sales

“Door Covid-19 staat de eventsector op zijn kop”. “Corona laat de festivalbranche bloeden.” “Evenementen in ademnood.” De teneur omtrent de eventbranche is pessimistisch. Tom Bellens, managing partner van de Antwerpse eventorganisator Push to Talk, is genuanceerder: “De revival van bedrijfsevenementen is volop gestart want met digitale events kan je écht authentieke verhalen brengen." Hij pleit voor een herwaardering van het metier.

Tom Bellens van Push to Talk: “Als je events bekijkt vanuit het fun-aspect, dan is het momenteel inderdaad moeilijk voor festivals en hun logistieke achterban. Maar de eventsector gaat veel breder. Bekijk je het vanuit de inhoud, dan bieden events een belangrijke meerwaarde. Bij bedrijfsevenementen bijvoorbeeld, waar het digitale volledig omarmd werd.”

Neen tegen #fakenews

We worden de laatste jaren om de oren geslagen met tal van statements en beweringen, en daar zit heel wat ‘fake news’ bij. Het is een term die ondertussen heel de wereld heeft verziekt. Op heel wat plaatsen is er meer nood aan de waarheid.

Tom Bellens: “Iedereen wordt bedolven onder berichtgeving en zogenaamde feiten: zo zouden horecazaken als dominoblokjes vallen, maar konden ze zich al snel heruitvinden via delivery en take-away. Of zo zou de eventsector ten dode opgeschreven zijn, maar zien bedrijven mogelijkheden in het digitale aspect. De communicatie in eigen handen nemen en houden, is daarom belangrijk om bepaalde geruchten te ontkrachten en dus #fakenews tegen te gaan.”

De inhoudelijke meerwaarde van events

Bedrijven en organisaties zijn in transformatie. Daarom moeten onze medewerkers geïnformeerd worden over de nieuwe vorm van samenwerken, je wil collega’s blijven binden, een belangrijke groeiprognose of investering communiceren, … Hiervoor zijn digitale evenementen ideaal, als er tenminste voldoende aandacht is voor het inhoudelijke luik.

Tom Bellens: “Dat bedrijven en organisaties momenteel volop inzetten op digitale events, is te begrijpen. Evenementen, live of digitaal, vormen namelijk een kanaal dat vaak als waar wordt gepercipieerd. En dat is het ook, al moeten we waken over de inhoud. De kern van de boodschap moet duidelijk zijn en je moet de dialoog aangaan. Een evenement is namelijk geen televisie of nieuws, het is geen eenrichtingsverkeer.”

Informatieve onderdelen en entertainment kunnen elkaar wel voortdurend afwisselen, op voorwaarde dat het voor iedereen duidelijk is in welk register men zich bevindt.

Digitale events: een nieuwkomer om te blijven

Tom Bellens pleit voor een herwaardering van het metier van de eventmanager. “Een evenement draait om inhoud en dat kan dus ook perfect digitaal. Het is tijd voor verandering: eventmanagers moeten zich dus omscholen en het bredere plaatje zien. We moeten verder bouwen aan een andere toekomst, waar digitaal een permanent onderdeel van zal worden. En waar we in staat zijn om ons te onderscheiden van het #fakenews.”

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials