Restaurant Guzto in Aartselaar: constante kwaliteit én mee met de tijd

Marketing & Sales

KMOinsider blaast 20 kaarsjes uit en ook Dirk Vermeulen van restaurant Guzto kan bogen op een stevige staat van dienst. Sinds elf jaar runt Dirk restaurant Guzto en in die periode stond hij als chef én als ondernemer voor hete vuren. Door zich wendbaar aan te passen aan de situatie, maakte hij van Guzto een zaak met een ronkende reputatie. Met restaurant Guzto, delitraiteur-foodmarket Guztavo en wijnwebshop Guztini di Vini heeft hij een trio troeven om het klanten met kennis van zaken én van smaken naar hun zin te maken!

Dirk Vermeulen van restaurant Guzto: een ondernemer met grote goezting!

Vol enthousiasme serveert Dirk me het smakelijke verhaal van restaurant Guzto, zijn gastronomische geesteskindje. “Op mijn twintigste was ik al als chef aan de slag. Ik droomde van bij de start van een eigen zaak. Sinds 11 jaar maak ik die droom waar met Guzto in Aartselaar. We namen een zaak over die al 20 jaar bestond. Al snel ontdekte ik een belangrijke parallel tussen koken en ondernemen. In beide sectoren is het belangrijk om je aan de ‘markt’ aan te passen. Zo verschoven we de focus van de arbeidsintensieve, dure Franse keuken naar de laagdrempeligere lekkernijen van de Mediterrane wereld. Het gastronomische gamma groeide gestaag, net als het aantal tevreden klanten. Vier jaar geleden waagden we de sprong naar een nieuwe locatie. Onze nieuwe thuisbasis biedt talloze troeven: een sfeervolle setting met prachtige tuin, een ruime privéparking, een flexibele feestzaal én een prachtig pand met een veel ruimere capaciteit. Op korte tijd moesten we echter ook afrekenen met onverwachte omstandigheden. Wegenwerken zorgden voor heel wat hinder en ook corona strooide ‘roet in het eten’.”

Van probleem naar opportuniteit: een flexibel beleid mét oog voor continuïteit

In zijn aanpak vindt Dirk de perfecte balans tussen consolideren en diversifiëren, waardoor hij sterker uit elke ‘crisis’ lijkt te komen. “Het restaurant blijft de basis én het uithangbord van het hele concept. Het is dan ook essentieel om daarin te investeren en een constante kwaliteit te garanderen. Door twee chefs partner te maken, is er continue kwaliteit in de keuken. Daarnaast voelde ik als ondernemer snel de nood om een flexibel fundament te garanderen door het aanbod te variëren. Die vooruitziende visie heeft ons door moeilijke momenten geloodst. Zo gebruiken we de grote Guztokeuken optimaal door ook cateringdiensten aan te bieden en zetten we de ‘feestzaal’ in voor allerlei flexibele formules. Toen onze klanten het restaurant moeilijker konden bereiken door de wegenwerken, counterden we dit door takeaway aan te bieden. Die ervaring bleek bijzonder nuttig toen de coronacrisis tot de sluiting van de horeca leidde.”

Een smakelijke totaalaanpak: drie zaken onder één dak

Terwijl veel ondernemers door corona op de rem gingen staan, schakelde Guzto een versnelling hoger. In april 2020 opende het restaurant zijn delitraiteur-foodmarket in de Kern, in het hartje van Wilrijk. “Guzto en Guztavo vullen elkaar wonderwel aan. Voor sommige mensen is Guztavo een eerste kennismaking met de kwaliteitsvolle keuken van restaurant Guzto. Voor hen is de winkel een verleidelijk voorgerechtje voor een bezoek aan het restaurant. Ook de omgekeerde beweging is mogelijk: trouwe restaurantbezoekers kunnen bij Guztavo terecht voor hun favoriete gerecht of die fles wijn die zo in de smaak viel. Het grote gamma kwaliteitswijnen is ook te verkrijgen via de webshop Guztini di Vini.”

KMODYNAMOO - rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Coachingplanet.be

  • EVM Print

Bekijk de socials