anr-banner.gif
Ontleed je verkoop met automatische rapporten

Ga een niveau hoger en ontleed je verkopen via de rapporten van je retail softwarepakket

Nattevingerwerk? Vertrouwen op je gevoel? Nee, meten is weten. Werken op basis van cijfers, van harde feiten. Met rapporten die je zo uit je kassasysteem kan halen, kan je veel gerichter en dieper gaan in je business.

Nuttige standaard rapporten en meer

Zo’n rapportagetool vind je al in een bescheiden maar krachtig retail softwarepakket als retailpackKristof Depuydt van specialist in bedrijfssoftware Desk Solutions zegt: ‘Alle informatie die je in het systeem steekt en gebruikt, kan je er terug uithalen met een rapport.’ Alles wordt automatisch gedetecteerd met het kassasysteem. Sowieso krijg je op het einde van de dag een perfect beeld van de gerealiseerde omzet, uitgesplitst per artikelgroep. Daarnaast krijg je ook een beeld van de gebruikte betaalmiddelen. Wanneer de klanten op bezoek zijn geweest of wanneer de meeste omzet werd gerealiseerd, kom je ook allemaal te weten.

In hun pakket zit ook een rapportgenerator. Naast de standaard rapporten, kan je nog eigen rapporten toevoegen. Je neemt bijvoorbeeld een kopie van een bestaand rapport en voegt er extra kolommen of subtotalen aan toe, voegt een grafiek toe etc. Je bent dus niet gebonden aan de rapporten die standaard beschikbaar zijn. En al die rapporten kun je mailen, zo op papier afprinten of naar Excel exporteren. Je kan er alle richtingen mee uit.

Info waarmee je aan de slag gaat

Je weet dus wanneer de klanten op bezoek zijn geweest of wanneer de meeste omzet werd gerealiseerd. Je kan daar dan je voordeel mee doen qua personeelsbezetting of zelfs je openingsuren aanpassen. Als je merkt dat je geen klanten hebt om 10u ’s ochtends en ze vooral in de vroege avond langskomen, is het misschien een idee om wat later open te blijven?

Een voordeel voor de fashionwereld, waar je vaak al een jaar op voorhand collecties moet gaan aankopen, is dat je dankzij zo’n rapporten een betere collectie kunt aankopen. Als je weet welke kleuren en maten goed verkochten in verschillende periodes, kan je die info meenemen.

Als je al je verkopen registreert met zo’n kassasysteem waaruit je veel info kunt halen, dan kan je gaan kijken wat er bijvoorbeeld aan de kust goed heeft verkocht en wat er in het binnenland in trek was. Je kan gaan uitsplitsen per locatie, seizoen etc en je aanbod daarop afstemmen.

Tijdsregistratie is ook een optie

In het retail softwarepakket van Desk Solutions kan je ook personeelsleden registreren. Je kan dan je kassasysteem ook gebruiken als tijdsregistratiesysteem in plaats van een externe tijdsklok waar je ook rapporten moet uithalen te gaan gebruiken. Je weet dan wie er wanneer is gestart met werken en hoeveel omzet er werd gedraaid. Je kan dan bijvoorbeeld ook bekijken of je een personeelslid te veel of te weinig hebt ingezet.

Wil je ook in de cijfers duiken en meer weten over het gebruik van deze rapportagetool? Neem zeker contact op via onderstaand formulier!

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Anrova Solutions

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Harelbeke
  • Lier
  • Braine-l’Alleud

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials