Versie 3 B-Close.gif

Wil je originele verpakkingen voor e-commerce? Lees dan zeker deze 3 tips

Producten heelhuids bij je klant krijgen is het hoofddoel van een verpakking, maar het als marketing tool gebruiken is ook een niet te onderschatten doel. Zeker als het gaat om e-commerce. We geven 3 tips voor originele verpakkingen voor e-commerce.

Originele verpakkingen voor e-commerce zijn een must

Verpakkingsspecialist Storopack kan je alle tools aanreiken om je producten zo goed mogelijk te verpakken, zowel wat bescherming als creativiteit betreft. Wil je scoren bij je klant met originele verpakkingen voor e-commerce? Doe dan je voordeel met deze 3 tips:

1. Alles start met een steengoede eerste indruk

Het zit óók vanbuiten, toch zeker als het gaat om je verpakking. Wachten tot de deurbel gaat, dan de deur opendoen en een mooi, creatief pakje te zien krijgen. Geef toe, dat is toch veel fijner dan een saaie bruine doos in je handen gedrukt krijgen?

Maak een verpletterende eerste indruk met...

  1. uiteraard een onbeschadigde doos met daarin onbeschadigde producten
  2. daarnaast een creatieve verpakking die je consumenten een beetje verwent en die het uitpakken al direct een stukje leuker maakt.

Wat kan je doen om je verpakking creatiever te maken?

Je kan gebruik maken van een dekseldoos waarvan je het deksel hebt laten bedrukken. Verwennerij voor je klanten én een extra marketingtool voor jou! Of ga eens voor een doos in een ander kleurtje dan standaard bruin, ook dat is mogelijk.



Je tape kan je laten bedrukken voor een extra persoonlijke touch. Ga voor je logo, een slagzin, een eigen ontwerp of een seizoensgerelateerde tape. Laat je fantasie de vrije loop!



Met de zelfklevende paklijstenveloppen kan je ook verschillende kanten op. De documenten die in die zelfklevende documenthoesjes zitten, kan je snel wisselen en natuurlijk ook personaliseren.

2. Pak uit met je beschermingsmateriaal

Ok, je hebt dus al een verpletterde eerste indruk gemaakt, maar wat originele verpakkingen voor e-commerce betreft, kunnen we nog wel een stapje verder gaan.

De juiste bescherming is uiteraard essentieel om je product heelhuids bij je klant te krijgen. Wist je dat je ook je beschermingsmateriaal kan personaliseren? Maak bijvoorbeeld gebruik van PAPERplus® Papillon papieren buffers in een leuk kleurtje, zo heb je optimale bescherming die ook nog eens opvalt.



Ook met de AIRplus® luchtkussens kan je de oninspirerende standaard luchtkussens achter je laten. Kies een tof kleurtje of laat ze bedrukken met je logo, een specifieke boodschap of zelfs een foto!



3. Originele verpakkingen voor e-commerce zijn duurzaam

Klanten hechten hoe langer hoe meer belang aan duurzaamheid. Originele verpakkingen voor e-commerce zijn dus best ook duurzaam als je wil scoren bij je klanten. Storopack heeft hier tal van innovatieve oplossingen voor.

Zo heb je bijvoorbeeld beschermend verpakkingsmateriaal gemaakt uit zongedroogd gras of luchtkussens uit 100% recycled materiaal. In plaats van de traditionele luchtkussenfolie kan je bij Storopack ook kiezen voor PAPERbubble®, een beschermende verpakking van papier in combinatie met lucht én volledig recycleerbaar.


Wil je meer tips of begeleiding voor originele verpakkingen voor e-commerce? Neem dan contact op met de experts van Storopack via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Storopack

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Storopack
  • Nieuwbrugstraat 79
    1830 Machelen
  • +32 (0)2 756 80 90

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials