Leaderboard BB.gif

Klantenbevraging: ga op zoek naar je fans!

Een goede klantbeleving is essentieel, maar hoe meet je die? Door een uitgebreide klantenbevraging op te zetten. Geen enquête, wel een echt gesprek. Zo kom je te weten waar je klanten voor warmlopen. Hoe doe je dit snel, accuraat én met impact? Frederik De Wachter van Digital Academy, onderdeel van Businezz Booster, toont je de weg.

“Als er één taak is waar je sowieso heel wat voordeel uit haalt, dan is het deze: bevraag je klanten! Je zal niet alleen een pak kennis opdoen, maar er ook bijzonder waardevolle getuigenissen optekenen van je grootste fans.” (Frederik De Wachter, Businezz Booster)

Kennis verzamelen dankzij klantenbevraging

Het is een huizenhoog cliché maar mond-aan-mondreclame is en blijft de ultieme vorm van bedrijfscommunicatie en marketing, ook online.

Klantenbevragingen en -beoordelingen zijn niet alleen interessant om veel bij te leren over de positieve en minder goede aspecten van je dienstverlening, ze zijn ook een extra instrument om de relatie met jouw klanten te verbeteren en hun betrokkenheid te versterken.

Klantenreviews worden steeds meer bekeken in alle sectoren en zijn een belangrijke factor van vertrouwen in jouw onderneming.

Waarom je klant bevragen?

  • Je leert meer over de appreciatie van je diensten en producten.
  • Je hoort wat volgens je klanten beter kan.
  • Je leert je beste ambassadeurs (jouw fans!) kennen.
  • Een klantenbevraging is een uitstekende basis voor een interessante case, die niet alleen je nieuwe ideale klanten zullen aanspreken, maar ook je bestaande klanten kunnen overhalen om meer diensten en producten van je af te nemen.
  • Klantenbevragingen houden je organisatie scherp en ontwikkelen je producten en diensten verder .
  • Klantenbevragingen en de daaruit volgende inzichten kan je omzetten in krachtdadige, gerichte en goed converterende communicatie.

Wat doe je met een klantenbevraging?

Op basis van de feedback stel je makkelijk een lijst op van de 5 of 10 steeds wederkerende feedback en positieve argumenten die aangeven waarom je klanten jouw dienstverlening appreciëren. Dit vormt een belangrijke basis van je communicatie. Je kan deze authentieke beoordelingen op je Google Mijn Bedrijf plaatsen, maar ook op je website, in je nieuwsbrief, sociale media of andere kanalen.

Deze klantenbevraging, gebaseerd op een gesprek met de chatbot van Bothive, brengt waardevolle inzichten en is makkelijk opgezet.


Hoe klanten bevragen? Gratis webinar!

Wil je meteen aan de slag? Schrijf je dan in voor het gratis webinar ‘De beste klanten aantrekken’ in maart. Meer info via frederik.dewachter@businezzbooster.be

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Businezz Booster

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Kantoor Mechelen
  • Kantoor Gent

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials