Leaderboard BB.gif

Online reviews als driver van je online reputatie

Sterke online content is een belangrijke motor om nieuwe klanten te vinden en te binden. Met aantrekkelijke en vindbare teksten op je website, rake berichten op sociale media, met webinars, een nieuwsbrief of e-books leg je de kiem van commercieel succes. Ook online reviews zijn een belangrijke driver want “de allerbelangrijkste reclame is mond-tot-mondreclame,” zegt Frederik De Wachter, Digitale Expert van Businezz Booster.

Recensies zijn de sleutel tot succesvolle marketing

“Bij online reviews en recensies, bijvoorbeeld via Google Mijn Bedrijf, gebruik je de kennis en ervaringen van je klanten om andere bedrijven te inspireren,” aldus Frederik De Wachter . “Ze zijn een bijzonder sterke vorm van marketing. Wat klanten over je zeggen, geeft al snel een indruk over je bedrijf, je service en klantvriendelijkheid.”

Wil je meteen aan de slag? Schrijf je dan in voor het gratis webinar ‘De beste klanten aantrekken’ in maart. Meer info via frederik.dewachter@businezzbooster.be

Authentieke reviews boezemen vertrouwen in

Klanten willen echt weten wat andere mensen over je bedrijf denken. “Online reviews op Google Mijn Bedrijf worden duizenden keren bekeken. Ze zijn vaak de eerste indruk die een klant van je onderneming heeft. Indien jouw klant naast een goede score ook een woordje uitleg geeft over waarom het zo aangenaam samenwerken is, geeft dit vertrouwen. En dat vertrouwen is een cruciale stap in het kennismakings- en overtuigingsproces dat andere potentiële klanten doormaken.”

Bovendien hecht Google belang aan reviews in de rankings. Vraag dus gerust aan tevreden klanten om een Google review te geven en te schrijven.

Tip: Doe zelf regelmatig een bevraging van je klanten. Zet deze reviews op je Google Mijn Bedrijf, gebruik ze op je website, sociale media en in je nieuwsbrief. Je mag gerust zelf berichten en foto’s plaatsen. Lees meer over klantenbevragingen.

Deze review werd op nog geen 3 jaar tijd meer dan 8.000 keer bekeken. Een first impression die letterlijk telt.

De voordelen van Google Mijn Bedrijf

Google is meer dan ooit een sleutelspeler om online bezoekers naar je website te leiden. Gemiddeld komt 40% tot 80% van website bezoekers via Google.

Het Google Mijn Bedrijf profiel wordt gratis getoond in een handige zoekresultatenlijst met een kaartje (zie afbeelding onder).Je gebruikt de populaire Google Mijn Bedrijf lijstjes wellicht zelf bijna elke dag. Het is daarom belangrijk dat je dit profiel goed opzet en opvolgt. Iedere zaakvoerder kan zich melden als de rechtmatige eigenaar van zijn profiel en vervolgens de fiche updaten en beheren.


De voordelen :

● Je wordt beter gevonden en ontvangt gemakkelijker zoekopdrachten

● Je stelt alles zelf in: website, telefoonnummer, openingsuren en foto’s van je bedrijf, maar ook de categorieën waarop je gevonden wil worden.

● Je scoort zeer goed lokaal met de nieuwe zoekresultaten. Voor wie dicht in de buurt zoekt, sta je bovenaan in de lijst.

● Je ontvangt een notificatie wanneer iemand een review schrijft. Je kan deze onmiddellijk bekijken en beantwoorden.

● Je krijgt een maandelijkse mail met statistieken en tips.

Hoe online reviews beheren? Een voorbeeld

Online reviews en klantenbevragingen zitten in het DNA van Businezz Booster. “Op basis van een open gesprek luisteren we eerst naar de feedback van onze klanten,” zegt Frederik . “De review sturen we vervolgens naar de klant met een directe link naar onze Google Mijn Bedrijf. De meeste deelnemers plaatsen meteen de recensie online.

We leerden zo onze grootste ambassadeurs kennen. Hun verhaal brengen we naar buiten om zo nieuwe ideale klanten aan te trekken. Goede reviews nemen we mee in onze communicatie op website, sociale media en andere online of print kanalen.

Wij gebruikten deze inzichten ook om de e-learning tool en community Digital Academy te lanceren waar ondernemers nog meer kennis en ervaring kunnen uitwisselen.


Wat doet Digital Academy?

Digital Academy is als onderdeel van Businezz Booster een e-learning platform en community waar je als ondernemer leert hoe je klanten aantrekt dankzij een sterke online communicatie en tijd bespaart door een efficiënte organisatie met de juiste software. De focus ligt op heel praktische lessen die je concreet kan toepassen.

Gratis webinar over online reviews

Wil je meteen aan de slag? Schrijf je dan in voor het gratis webinar ‘De beste klanten aantrekken’ in maart. Meer info via frederik.dewachter@businezzbooster.be

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Businezz Booster

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Kantoor Mechelen
  • Kantoor Gent

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials