Leaderboard BB.gif

Waarom ook jij binnenkort een hybride multi-site evenement organiseert in een BluePoint Business Center!

Onze manier van werken is dankzij de coronapandemie grondig door elkaar geschud. Dat heeft niet alleen impact op onze aanwezigheid op de werkvloer zelf - ook de manier waarop we professionele evenementen organiseren evolueert mee. Waar we  - na duizenden online vergaderingen en netwerkevenementen - gelukkig ons netwerk terug fysiek mogen ontmoeten, verloopt het organiseren van evenementen toch anders dan voorheen.

Deze evolutie merken ze ook op bij BluePoint Business Centers. Daar stijgt de vraag naar hybride en multi-site evenementen. Wat dat net inhoudt, en waarom dit voor jouw organisatie ook een goed idee kan zijn? Lees gerust verder.

Eerst even dit: wat zijn hybride multi-site events net?

Om je dat uit te leggen, breken we de term uit elkaar in aparte woorden. Met een hybride event wordt een evenement bedoeld dat zowel online als fysiek plaatsvindt. We schetsen het even met een voorbeeld: Stel bijvoorbeeld dat je een fysiek evenement organiseert met 30 genodigden uit België. Echter is er een interessante gastspreker die in de VS woont.  Bij een hybride event kan je met deze laatste een webinar opzetten en die projecteren voor je 30 fysieke gasten.

Zo kom je uit op een - hybride - combinatie van zowel fysieke en online aanwezigen uit. Of stel dat één van je collega’s er niet bij kan zijn? Dan kan je deze makkelijk inbellen, om toch in verbinding te staan met elkaar.

Multi-site aan de andere kant, wil dan weer zeggen dat eenzelfde evenement op verschillende plaatsen tegelijkertijd plaatsvindt. Stel bijvoorbeeld dat verschillende gastsprekers op verschillende locaties tegelijkertijd aan het spreken zijn in het kader van hetzelfde evenement - dan kan jij als genodigde ervoor kiezen welke spreker je online volgt en welke je live volgt. ?

Wanneer je kiest voor een hybride multi-site evenement combineer je dus de twee voorgaande soort evenementen tot een mix van fysieke en online sprekers en evenementen, op verschillende locaties tegelijkertijd.

De hoogtechnologische snufjes bij BluePoint maken jouw hybride, multi-site event mogelijk.


Naargelang jouw wensen, de grootte van je groep genodigden, de aard van je event, … kan zo een evenement vele vormen aannemen -  het is dus zeker geen ‘one size fits all’ wanneer jij je evenement organiseert in één van de BluePoint Business centra.

Wat zijn de voordelen van hybride multi-site events organiseren bij BluePoint?

Zo’n multi-site hybride evenement organiseren - het kan knap lastig klinken. Maar toch zijn er heel wat voordelen aan verbonden. En al zeker wanneer je jouw event in een BluePoint Business Centre organiseert.  We sommen ze graag even op:

  1. Je kan je gasten en sprekers de keuze geven tussen verschillende locaties in Antwerpen, Brussel en Luik. Zo verkort je hun reistijd en de impact op het milieu - en het gemak daarvan zorgt ervoor dat jouw genodigden makkelijker zullen toehappen om deel te nemen aan jouw evenement.

  2. Omdat veiligheid ook na de coronapandemie uiterst belangrijk is en ook zal blijven, is het handig dat jouw gasten kunnen samenkomen in kleinere groepen - zo kan je een event organiseren waarbij iedereen samenkomt zonder op veiligheid in te boeten!

  3. Zo’n dergelijk evenement kan meer partners aanspreken - zowel lokaal als internationaal. Een zakenpartner aan de andere kant van de wereld? Die hoeft alleen in te bellen!  Dat bezorgt jou en je evenement dan weer meer zichtbaarheid, wat op lange termijn voelbare effecten kan hebben.

  4. BluePoint beschikt over locaties in Antwerpen, Brussel en Luik. Die zijn alle drie met elkaar verbonden via glasvezelkabels - een zuivere audio- en videoverbinding is dus gegarandeerd. Bovendien staat het BluePoint-team altijd klaar voor zowel de praktische organisatie tot de technische uitvoering van je evenement.
Fysiek, virtueel of hybride samenkomen - bij BluePoint verloopt het vlotjes.


Jouw live, online of hybride events organiseren bij BluePoint? Da’s erg makkelijk!

Bij BluePoint denkt men graag na over innovatieve oplossingen die van jouw evenement een succes maken. Door technologie te combineren met een uitgebreide expertise, ervaring en knowhow, maken ze ook van jouw evenement gegarandeerd een succesverhaal.

Wil je zelf een evenement organiseren? Aarzel dan niet om het BluePoint-team te contacteren of vul onderstaand formulier in met de vragen die je hebt. Zij gaan graag met jou (fysiek, online of hybride) rond de tafel zitten om te bekijken hoe jouw event succesvol georganiseerd kan worden.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en BluePoint

Meer weten?

Bluepoint

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • BluePoint Antwerpen
  • BluePoint Brussels

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials