Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Zo plan je makkelijk de vakantiedagen van je personeel

Nu het einde van het jaar nadert en de reisbureaus vroegboekkortingen lanceren, zijn je personeelsleden wellicht al volop bezig met het plannen van hun vakantie 2020. Maar hoe houd je het overzicht en vermijd je over- en onderbemanning?

Werkschema’s van je personeel beheren

Met de Kelio oplossing van Bodet kan je eenvoudig de werktijden, afwezigheden en vakantiedagen van je werknemers plannen. De software toont je op een beperkt aantal schermen en permanent alle belangrijke gegevens van je werknemers: het totaal van de geplande werkuren, realtime boekingen, hun beschikbaarheid,… Alle details van de planning kan je met één muisklik bekijken: per maand, per week, per halve dag en zelfs per minuut.

Lees ook: hoeveel vakantiedagen hebben je werknemers nog staan?

Gepersonaliseerde, flexibele planning van werkroosters

Als gebruiker kan je de werkomgeving samenstellen die voor jou het meest effectief is. Het is ook mogelijk om de klassieke planning waarbij je tijd aan je personeelsleden toewijst, om te zetten naar een planning per post. Je wijst dan personeel toe aan het werk dat moet worden uitgevoerd.

Personeelsoverzicht per thema

Deze oplossing stelt je ook in staat om overzichten te maken rond een bepaald thema. Zo groepeert het thema ‘afwezigheid’ bijvoorbeeld ook de ADV-dagen en het betaald verlof.

Wil je eenzelfde werkrooster aan meerdere medewerkers toewijzen, zodat je individuele aanpassingen kan maken? Kelio maakt de nodige berekeningen zodat je de geplande en gerealiseerde uren kan vergelijken.

Makkelijk verlof- en afwezigheden van je personeel beheren

Naast het plannen van de werkrooster kan je ook heel makkelijk de vakantiedagen en andere afwezigheden van je personeel beheren, denk aan ziekte, arbeidsongeval, moederschaps- of ouderschapsverlof, langdurige afwezigheid, buitenlandse missie,… Ook overuren, werk op feestdagen, contracten met bepaalde duur kunnen beheerd worden.

Deze tool is compatibel met alle collectieve arbeidsovereenkomsten en past zich aan alle concrete planningen aan.

Gegevens automatisch exporteren naar sociaal secretariaat

De gegevens van je personeelsleden kan je ook automatisch exporteren worden naar je sociaal secretariaat, zonder dat je ze manueel moet overzetten. Kelio is compatibel met alle sociale secretariaten en met meer dan 130 betaalsoftwares.

Online indienen van afwezigheidsaanvragen

Je werknemers kunnen hun afwezigheden zelf online indienen vanop hun pc, smartphone of een touchscreen. Ze kunnen ook zelf hun recht op afwezigheden nakijken, het motief van hun aanwezigheid selecteren, en de complete verlofplanning van hun dienst of project bekijken. Ook de goedkeuring van hun aanvragen volgen ze zelf op.

Je managers of diensthoofden kunnen de verlofaanvragen van hun teamleden beheren en goedkeuren. Ze krijgen ook een compleet overzicht van de afwezigheden op hun dienst en kunnen de verlofaanvragen op een eerlijke manier beoordelen, parellel met de werkplanning. De tool meldt ook onvoorziene afwezigheden zodat de werkplanning kan aangepast worden.

Vakantiedagen en afwezigheden synchroniseren met online agenda

Met Kelio kan je de vakantiedagen en andere afwezigheden van je personeelsleden synchroniseren met de agenda’s van Microsoft Outlook®, Google Calendar® of Lotus Notes®. In realtime kan je volgen wie beschikbaar en wie afwezig is.

Snel en eenvoudig verzuimstatistieken maken

Deze software laat je ook toe om eenvoudig individuele en collectieve verzuimstatistieken te genereren, zodat je snel rapporten en analyses kan maken.

Lees ook

Wil je zelf de vakantiedagen van je personeel beheren? Vul dan onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Bodet

Meer weten?

Bodet Logo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Bodet
  • Pasteurlaan 19
    1300 Waver
  • +32(0)10 24 56 20

Ook interessant

Bekijk de socials