Versie 3 B-Close.gif

Digitale innovatie resulteert in snelle en accurate douanediensten

Kmo’s die importeren uit of exporteren naar derde landen, vinden in Customs Support een fullservice douanepartner. Kwaliteit, compliance en digitale innovatie vormen de bouwstenen van een totaalpakket aan douanediensten. Ruim 1.700 douane-experten houden de vinger aan de pols van de onophoudelijk evoluerende wetgeving en procedures. Daaruit distilleren ze solide advies en begeleiding voor de klantenkring.

Om proactief te kunnen inspelen op elke verandering in de douaneprocessen, zet Customs Support sterk in op de verdere ontwikkeling van de in-house expertise, op digitale innovatie en op complete ontzorging. Als onafhankelijke partner kan het bedrijf end-to-end douanediensten aanbieden, zonder in het vaarwater van zijn klanten te komen.

Een sterke Europese groep

De focus van de gekwalificeerde declaranten ligt vooral op aangiften in elke denkbare vorm. Het gaat om de meest diverse producten die de wereld rondgaan. “We zijn actief in verschillende niches, zoals automobiel, verse levensmiddelen, productiebedrijven en transport & Logistiek,” zo vertelt Andy Leenders, Business Development Director Belgium. “De Customs Support Groep kwam voornamelijk tot stand van acquisities. Vandaag zijn we aanwezig in meer dan 100 strategische locaties over heel Europa. Op die manier koppelen we lokale aanwezigheid aan kennis van en inzicht in de wereldmarkt. Voor klanten met vestigingen in verschillende Europese landen, kunnen wij de declaraties op alle locaties op een uniforme manier afwerken met dezelfde dataset.”

IT-gedreven douanediensten

De digitale transitie vindt momenteel plaats in zowat alle bedrijven en sectoren. De lat ligt steeds hoger als het om snelheid, efficiëntie en accuraatheid gaat. Tegen die achtergrond investeert Customs Support aanzienlijk in digitalisering en automatisering. “Klanten eisen vandaag een vlotte en correcte afhandeling van de procedures. Onze innovatieve IT-oplossingen omvatten daarom vrijwel alle aspecten van douaneaangiften: van onboarding en automatische gegevensstromen tot realtime zichtbaarheid van douaneprocessen en kredietlijnen.” Op die manier wil Customs Support de klant maximaal ontzorgen en gemoedsrust bieden.

Europese marktleider in douanediensten

Customs Support behoort tot de absolute top van Europese douane-expediteurs. Dat statuut dankt de Groep aan zijn digitale leiderschap, maar evengoed aan zijn onafhankelijkheid. Andy Leenders zegt daarover: “Wij maken geen deel uit van een rederij of logistieke organisatie. Wij willen end-to-end oplossingen aanbieden, maar geen concurrentie aangaan met onze klanten. Daarom voeren wij die neutraliteit hoog in het vaandel. Onze schaalgrootte biedt dan weer mogelijkheden om te investeren in performante technologie en om te anticiperen op nieuwe Europese douaneregelgeving. Kleinschalige lokale spelers ondervinden almaar meer moeilijkheden om de juiste mensen aan te trekken, de complexe wetgeving op te volgen en de nodige investeringen te doen. Daarom komen ze onze Groep graag versterken.”

Hands-on benadering

De specialisten van Customs Support hanteren een concrete en doelgerichte aanpak. Ze analyseren de situatie van de klant, bekijken welke data voorhanden zijn en welke verrijkingen eventueel moeten plaatsvinden. Op basis van dit alles stellen ze een oplossing op maat voor, waarbij de klant langs digitale weg het inzicht behoudt. “Ons advies gaat rechtstreeks naar de kern van de zaak. We hoeden ons voor holle woorden, de klant moet meteen aan de slag kunnen met onze aanbevelingen,” besluit Andy Leenders.

Ontdek je graag het volledige scala aan douanediensten van Customs Support? Aarzel dan niet en stel je vraag aan een expert. Of vul het formulier onderaan in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Customs Support

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Customs Support

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials