Versie 3 B-Close.gif
Poort naar flexibele transportdiensten

Gespecialiseerde logistieke diensten voor al jouw transportbehoeften

Terwijl de transportbehoeften van ondernemingen steeds complexer worden, blijven logistieke bedrijven investeren in systemen en toepassingen die diensten op maat van de klant mogelijk moeten maken. Automatisering, digitalisering en een doorgedreven flexibiliteit staan centraal. KMOinsider ging langs bij Vervoer Verhaegen in Lier.

Van basisdistributie tot tijdslevering: flexibele transportdiensten voor elke klant

Volgens Ilse Daems, bestuurder van transport- en distributiebedrijf Vervoer Verhaegen, begint alles bij een kwalitatieve standaardservice. “Wij hebben een basisservice voor de hele Benelux. Als de klant enkel wil dat we paletten ophalen en tijdig leveren dan is dat uiteraard perfect mogelijk”, legt ze uit.

Volgens Ilse Daems reiken de behoeften van de klant vandaag echter veel verder en moet de sector daarom inzetten op de ontwikkeling van een dienstverlening op maat van de klant. Dit betekent dat distributiebedrijven een verregaande flexibiliteit moeten tonen en hun dienstenpakket moeten uitbreiden zodat de klant zich kan concentreren op zijn kerntaak.

Jan Franck, directeur van Vervoer Verhaegen: “We stellen vast dat onze partners meer specifieke diensten vragen. Zo hebben we een aantal partijen van wie we de goederen gegroepeerd ontvangen, uitsorteren in het magazijn en vervolgens distribueren naar de eindklant toe. Voor deze partijen zorgen we ervoor dat alle goederen juist gestapeld en verdeeld worden, dat ze correct op de vrachtwagen terecht komen en dat ze goed en tijdig geleverd worden. Als klanten willen dat wij afspraken maken met de eindklant, dan doen we dat. Willen ze een tijdslevering, op een bepaald uur en een bepaalde plaats, kan dat ook.”

Magazijn

De juiste informatie, altijd en overal, via track & trace en meldingen

Volgens Ilse Daems is bij dergelijke dienstverlening essentieel om de klant altijd en overal de juiste informatie te bezorgen. Daarbij zijn er verschillende mogelijkheden

Ilse Daems: “We kunnen telefonisch contact opnemen met de eindklant om hen te informeren dat de hun goederen bij ons zijn aangekomen en we sturen een sms met een levervenster van 2 uur. Deze manier van werken wordt ten zeerste geapprecieerd door onze business-to-consumer klanten. Via onze track and trace kunnen onze klanten tevens hun leveringen volgen. Ze zien wanneer de goederen geladen zijn en wat de geschatte en effectieve levertijden zijn. Wanneer de goederen geleverd zijn, krijgt de klant daar ook melding van. Op die manier heeft hij altijd en overal toegang tot de juiste informatie.”

Een doorgedreven digitalisering voor logistieke diensten op maat

Het is door de toenemende digitalisering in de sector dat dergelijke diensten mogelijk gemaakt worden. Vervoer Verhaegen blijft daarom investeren in geautomatiseerde en digitale systemen. Volgens Jan Franck gaat dit over het geautomatiseerd informeren van klanten maar ook over de afhandeling en facturatie van het werk.

“Bijna alles gebeurt bij ons digitaal. De dag nadat de goederen geleverd zijn kunnen onze klanten de nodige documenten op de website vinden en downloaden. Deze documenten kunnen ze dan toevoegen aan hun facturen en dergelijke. Zo vergroten we de efficiëntie en het gebruiksgemak voor de klant.”

Barcodes om goederen te traceren
Maar daar stopt het niet voor Vervoer Verhaegen. Ilse Daems benadrukt dat het bedrijf de digitalisering nog verder wil doortrekken. Zo werkt Vervoer Verhaegen aan een systeem van barcodes op alle zendingen zodat de paletten gescand kunnen worden doorheen heel het proces van laden, lossen en laden bij de eindklant. Goederen worden op die manier perfect getraceerd zodat de kans op verkeerde leveringen afneemt en de controle in de hele cyclus wordt verhoogd.  

Jan Franck:  “Wat we kunnen digitaliseren, hebben we gedigitaliseerd of we zijn ermee bezig. We hebben geavanceerde routeplanningsystemen, grote klanten sturen orders digitaal door die dan weer digitaal ingelezen en verwerkt worden en we communiceren met onze onderaannemers via een speciale app. Deze verregaande digitalisering is nodig om aan de wensen van de klant te blijven voldoen.”

Ben je op zoek naar een partner die aandacht heeft voor jouw specifieke logistieke behoeften? Vervoer Verhaegen ontwikkelt ook voor jouw bedrijf een oplossing op maat.

Lees ook:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vervoer Verhaegen

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vervoer Verhaegen

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Z11

  • Velodi

Bekijk de socials