Versie 3 B-Close.gif
Verhaegen winter en zomer

Schakel een distributiepartner in. Want niet alles wat je zelf doet, doe je beter.

Heeft jouw bedrijf 1 of 2 eigen vrachtwagens om je goederen persoonlijk bij de eindklant af te leveren? Maar merk je ook dat diezelfde klanten veeleisender worden en hun goederen op kortere termijn willen ontvangen dan dat jij kunt bolwerken? Het inschakelen van een goede distributiepartner met een uitgebreid netwerk is dan een goed idee.  

Wat kan een distributiepartner dat ik niet kan?

Je distributie uit handen geven aan een professionele partner heeft verschillende voordelen. Jan Franck, directeur van Vervoer Verhaegen, zet deze samen met Ilse Daems, eigenaar en zaakvoerder, voor ons op een rij:

  • Je kosten blijven goed onder controle. Er bedienen meerdere vrachtwagens van een professionele partner de zone die jij met je eigen vrachtwagen alleen moet doen. Dan zijn er veel minder uren en kilometers nodig voor een drop.
  • Een professionele distributiepartner inschakelen geeft je service een boost. Snellere bediening zorgt voor tevreden klanten.
  • Vaak ben je zelf onderweg met een halfvolle vrachtwagen terwijl de vrachtwagens van de partner helemaal vol zijn en direct ook terugvracht ophalen. En dat is dan weer milieuvriendelijker.
  • Een professioneel transportbedrijf gaat alleen met de beste vrachtwagens de baan op en blijft op de hoogte van de evoluties in bv. milieuvriendelijke brandstof.

Wat zijn de extra troeven van Vervoer Verhaegen?

Er zijn natuurlijk meerdere partijen die zich gespecialiseerd hebben in distributie van goederen. Toch heeft Vervoer Verhaegen een aantal bijzondere troeven:

  • Zowel snel als verspreid

Vervoer Verhaegen distribueert goederen die te groot en/of te zwaar zijn voor de rolbanden van de grote koeriersbedrijven en dit binnen 24 uur over heel de Benelux. En dat is uitzonderlijk. Vergelijkbare bedrijven kunnen meestal ofwel snel ofwel over de hele Benelux leveren, maar meestal niet beide.

  • Persoonlijke aanpak

Vervoer Verhaegen is geen mastodont, dus als klant ben je bij hen geen nummer. “De klant is nog altijd iemand die we kennen, een persoon die op de juiste manier wordt behandeld. Wij volgen die zendingen ook op alsof het onze eigen zendingen zijn.”, aldus Jan. Die persoonlijke aanpak is een enorme troefkaart: “Er zijn maar weinig spelers die hetzelfde aanbieden met dezelfde omvang en toch nog met die persoonlijke toets als wij.”

  • Rechtstreeks van A naar B

Vervoer Verhaegen heeft een uitgebreid, gediversifieerd wagenpark en werkt indien nodig ook met onderaannemers, maar alle goederen worden maximaal één keer overgeslagen en dat is in het eigen depot in Lier. Jan legt uit: “Alle goederen komen bij ons toe en vertrekken van bij ons naar de eindbestemming. Of dat nu naar Groningen is of naar Antwerpen, dat vertrekt allemaal van hier. Dus dat wordt niet nog eens overgeslagen. Dat is ook heel belangrijk als je meubels of andere fragiele goederen hebt. Als dat nog eens overgeslagen wordt, is er meer risico op schade. Dat is bij ons niet het geval.”

  • Meedenken met de klant

Ze willen meedenken met de klant zodat het transport zo efficiënt mogelijk kan georganiseerd worden. Als zij zien dat er iets niet logisch is in de aanpak die de klant voorstelt, gaan ze dit zeker aankaarten.

“Een klant is dikwijls bezig met de goederen, met zijn product maar niet met de logistieke ketting en die logistieke ketting is juist onze specialiteit. Dus wij hebben daar toegevoegde waarde om dat efficiënter te doen.”

Jan helpt ook enkele misvattingen uit de wereld:

Misvatting: Enkel ík kan diezelfde service leveren

Ben je bang dat een professionele partner niet dezelfde service kan leveren als jouw chauffeur die de gewoontes van je klanten kent? Die vrees is ongegrond als je met een betrouwbare partner werkt, die het correct doet en samenwerkt met jou als klant. Jan verwoordt het zo: “Wij zorgen ervoor dat de service even goed is als wanneer je met je eigen vrachtwagens rijdt én eigenlijk beter en goedkoper.”

Misvatting: Zonder eigen vrachtwagen(s) geen zichtbare reclame op de baan

Bij Vervoer Verhaegen zetten ze reclame van hun klanten op hun vrachtwagens. Zo lijkt het alsof de klanten nog wel eigen vrachtwagens hebben en vallen ze minstens evenveel op, maar genieten die klanten wél van de voordelen van distributie door Vervoer Verhaegen.

Wil jij je eigen vrachtwagen(s) nu ook de deur uit en gaan samenwerken met een professionele distributiepartner zoals Vervoer Verhaegen? Neem dan contact op via onderstaand formulier!

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vervoer Verhaegen

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vervoer Verhaegen

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Velodi

  • Z11

Bekijk de socials