3 redenen om voor live events te gaan

Fysieke contacten, we snakken er allemaal naar. De digitale ontwikkelingen volgen elkaar sowieso in sneltempo op, maar natuurlijk zorgden de restricties van de afgelopen tijd ervoor dat face-to-face ontmoetingen verplicht op een laag pitje kwamen te staan. Maar als het terug kan, gaan we voor live communicatie en events. Terecht! (foto: copyright BluePoint)

Weg scherm & hallo live events!

Online vergaderen via Zoom en Microsoft Teams, virtuele evenementen en online webinars. Het heeft natuurlijk zijn voordelen, maar intussen hebben veel mensen er hun buik wel van vol.

Een face-to-face gesprek. Dát willen we. Elkaar live ontmoeten, dáár hebben we nood aan. We zitten allemaal op hete kolen om weer volop voor fysieke contacten en dus ook live events te kunnen gaan en dat scherm even af te kunnen zetten.

Gooi live evenementen mee in de marketingmix

De kracht van live events? Die zorgen voor een ultieme beleving rond je merk. En daarmee maak je het verschil. BluePoint geeft je 3 concrete redenen om live events op te nemen in je marketingplan.

1. Je maakt meer impact

Als je impact maakt, blijf je top of mind en kiezen klanten voor jouw product of dienst. Dat is het doel. Maar hoe maak je genoeg impact om dit waar te maken?

Organiseer een live event zoals een productlancering of een klantenbijeenkomst. Want enkel met live events kan je álle zintuigen prikkelen en meer interesse van je doelpubliek wekken.

Je kan tijdens een live event een echte ervaring creëren rondom jouw merk. En wat dacht je van de nieuwste technieken zoals 3D- of 4K-projectie voor maximum impact?

2. Je boost je relatie met klanten & prospecten

Persoonlijke beleving en persoonlijke aandacht. Dé grote troeven van live evenementen en de reden dat events een belangrijk onderdeel moeten zijn van je marketingmix.

Tijdens zo’n live event leer jij jouw klanten beter kennen en kunnen jouw klanten op hun beurt jouw bedrijf en de mensen erachter beter leren kennen. Een bijzonder belangrijk contactmoment dus!

Casual Catering Discussion Meeting Colleagues Concept
Tijdens een live event leer je jouw klanten beter kennen


Je genereert meer leads

Kennis opdoen én netwerken tegelijkertijd? Daarvoor komen mensen naar live events. Fysieke contacten, informele gesprekken tijdens het netwerken zorgen ervoor dat je uit evenementen meer concrete leads haalt.

Het bijwonen van een evenement boost het begrip van jouw product of dienst én de trouwheid van klanten!

Met live events bij BluePoint zit je safe

Zijn er externe factoren zoals een pandemie die roet in het eten kunnen gooien? Maak je geen zorgen! BluePoint, dochteronderneming van Agoria en one-stop-shop voor evenementen, is ook gespecialiseerd in virtuele evenementen met voldoende interactie. Jouw evenement kan dus gegarandeerd doorgaan. Live, in hybride vorm of online en dat met gepersonaliseerd advies en begeleiding van begin tot eind.

In de eventlocaties van BluePoint in Antwerpen, Brussel en Luik worden uiteraard alle veiligheidsmaatregelen tot in detail nageleefd. Dat bewijst het ontvangen kwaliteitslabel Health & Safety. Alle evenementen voldoen ook aan de strenge eisen van het COVID Event Risk Model.

En dit geldt voor een heel uitgebreid aanbod aan evenementen:

  • Vergaderingen
  • Bedrijfsevenementen
  • Feestelijke evenementen
  • Outdoor evenementen
  • Privéfeesten
  • Huwelijksfeesten
  • Duurzame evenementen

Sta jij ook te springen om live events te organiseren? BluePoint staat voor je klaar! Neem contact op via onderstaand formulier en start met plannen!

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en BluePoint

Meer weten?

Bluepoint

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • BluePoint Antwerpen
  • BluePoint Brussels

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials