anr-banner.gif
iemand aan een laptop, handen op het toetsenbord

Customs Support: helemaal klaar voor de (digitale) toekomst


Douanebedrijven en hun klanten staan voor heel wat veranderingen in 2024. Customs Support is helemaal klaar om haar klanten daarin te ontzorgen, met nieuwe digitale oplossingen en add-ons, zoals de 24/7 dienstverlening.

Jef Hermans, Managing Director: “Bij Customs Support zetten we in op de belangrijke veranderingen in het inkomend douaneproces (PNTS) die tegen maart 2024 een feit zouden moeten zijn. We ontwikkelen applicaties en tools, zodat onze klanten een beter inzicht krijgen in hun goederenstromen.

Vanaf maart 2024 is er namelijk een new format voor het binnenbrengen van goederen in de EU. De douane stapt af van één-op-één relaties met individuele partijen. Alle communicatie zal verlopen via platforms zoals Nxtport. Nxtport is het port community systeem, die de data van alle partijen in de logistiek zoals douaneagenten, rederijen, expediteurs, terminals, … zal verzamelen en ter beschikking stellen, al dan niet betalend. Alles wordt datagedreven en dat vergt nieuwe systemen en processen.

Het gaat om data die Customs Support kan gebruiken in verschillende toepassingen, bij import en export en transittoepassingen. Maar ook bij andere zaken in de logistiek, bijvoorbeeld met het FAVV, het Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen, voor de aangiftes van goederen van dierlijke en plantaardige oorsprong. Customs Support vormt de brug tussen bedrijven, de havengemeenschap en de overheid. Klanten kunnen 100% vertrouwen op onze expertise en inzet rond veilig dataverkeer.

We werken stevig mee aan naadloze datastromen in functie van transparante goederenstromen en andere processen zoals vergunningen. (Jef Hermans, Managing Director Customs Support)

24/7 service

Kurt Crauwels, Managing Director: “Customs Support biedt ook een volcontinu service. Er zijn permanent collega’s aanwezig op kantoor, ook in het weekend en ’s nachts. Dat doen we met een team van 9 mensen. Zij monitoren constant de goederenflows en interveniëren waar nodig. Handig bij bijvoorbeeld nachtladingen of bij UK flows. De 24/7 service, daar zijn we best wel uniek in.”

Jef: “Het nieuwe douanesysteem zal de goederen ook ‘live’ linken met de aangifte. Wat als er gelost wordt ’s nachts of in het weekend? Des te belangrijker wordt onze 24/7 service. Die is een add-on op onze digitale oplossingen, het maakt ze optimaal mogelijk.”

Kennismaken met de dienstverlening van Customs Support?

Neem contact op met Andy Leenders, Business Development Director, via 03 / 546.40.57 of andy.leenders@customssupport.com.

www.customssupport.com

Customs Support is een full-service douane-expert met hoofdzetel in Nederland. In juli 2022 nam Customs Support het Antwerpse Portmade over. Het bedrijf is de digitale en neutrale partner voor douaneadvies en import en export aangiften in Europa en staat voor kennis, compliance en geavanceerde IT-oplossingen.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Customs Support

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Customs Support

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials