anr-banner-728x90-v3.gif

Vervaeke verfijnt communicatie met klanten en dealers dankzij marketing automation

Anno 2021 is Vervaeke, specialist in technisch textiel, uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf met meer dan 30 werknemers. Door de toename van haar activiteiten botste Vervaeke op de grenzen van haar technologische mogelijkheden. Samen met IT partner ESC en hun marketing automation oplossing tilde het bedrijf haar marketing en communicatie naar een nieuw niveau. KMOinsider sprak met CEO Kristof Blockeel en marketing & communicatieverantwoordelijke Flore De Baets van Vervaeke.

“Voor Vervaeke is klantsegmentatie en de juiste marketing erg belangrijk,” schetst Flore De Baets. “We onderscheiden 3 grote segmenten: landbouw, industrie en architecturale bedrijven. Elk van die segmenten is onderverdeeld in kleinere niches met specifieke uitdagingen: veehouders bijvoorbeeld zoeken een oplossing voor hittestress bij dieren, terwijl industriële bedrijven een zone stofvrij willen houden.”

Flore De Baets, marketing & communicatieverantwoordelijke van Vervaeke


Marketing automation: de juiste content bij de juiste doelgroep

“Contentmarketing op deze schaal manueel inzetten om onze doelgroepen te bereiken, was niet meer werkbaar. We zochten een geautomatiseerde oplossing. ESC integreerde Touchdown marketing automation, een krachtige uitbreiding op het Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement progamma. We kunnen nu relevante content naar de juiste doelgroep sturen en veel preciezer communiceren. Dankzij Microsoft Dynamics 365 en Touchdown staat Vervaeke nu dichter bij haar klanten dan ooit.”

“Dankzij Touchdown marketing automation kunnen we onze prospecten en klanten veel persoonlijker benaderen.” (Flore De Baets, marketing & communicatieverantwoordelijke Vervaeke)”

Kristof Blockeel, CEO van Vervaeke, voegt toe: “Microsoft Dynamics CRM is altijd al een belangrijke tool voor ons geweest. Onder meer onze salesmensen houden er heel precies en op elk moment alle klanteninformatie in bij en onze monteurs geven er hun werkuren per project in.”

Kristof Blockeel, CEO van Vervaeke


Koppelen ERP systeem Business Central


“Door de koppeling van het CRM systeem met ons ERP systeem Microsoft Business Central (het vroegere Navision) hebben we nu een software oplossing die zo goed als alle bedrijfsprocessen omhelst,” vervolgt Kristof Blockeel. “Deze koppeling geeft ons een helicopterview. Het combineert de data uit CRM zoals forecasts en offertes, met de financiële cijfers uit het ERP. Dat komt samen in specifieke dashboards die concrete inzichten geven.”

Waarom ESC?

“We kozen voor ESC omdat dit bedrijf meedenkt en zich kan vereenzelvigen met onze noden,” vertelt Kristof Blockeel. “Als fabrikant zijn we gespecialiseerd in maatwerk en weten we dat onze klanten unieke oplossingen verwachten. ESC heeft dezelfde visie. Dankzij hun oplossing kunnen we nu optimaal profiteren van onze data.

Inmiddels hebben we ook onze IT infrastructuur en het IT beheer aan ESC toevertrouwd.”


Communicatie met dealers en klanten verfijnen

Stapsgewijs gaat Vervaeke’s digitalisering verder om de klant alsmaar beter te bedienen en de efficiëntie te verhogen. Vervaeke wil binnenkort Touchdown marketing automation ook inzetten voor transactionele communicatie. Het is dan de bedoeling dat dealers of klanten bijvoorbeeld automatisch via Touchdown een sms krijgen wanneer ze een product of montage die ze besteld hebben, kunnen verwachten.

En er is het idee om de CPQ (Configure - Price – Quote) configuratiesoftware zodanig te optimaliseren dat de dealers van Vervaeke via het bestaande webportal zelf offertes kunnen maken. “We zijn dus nog niet op onze bestemming van onze reis met ESC,” besluit Kristof Blockeel.

Wil jij ook dichter bij je klanten staan en de marketing automation en andere oplossingen van ESC leren kennen? Contacteer ons via onderstaand formulier om meer te weten.

Lees ook: Business Central bij Merak: een aparte aanpak die werkt

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en ESC

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • ESC
  • Oude Eedstraat 4
    9810 Nazareth
  • +32 (0)9 329 93 06

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials