Versie 3 B-Close.gif
Geodis

“Onze werknemers maken het verschil”

GEODIS is een logistieke specialist en expediteur. Het bedrijf telt 133 werknemers in België verspreid over vier locaties te Deurne (nationale hoofdzetel), Schoten, Airport Cargo en op locatie bij een klant te Strombeek. GEODIS stelt resoluut de klant centraal: om deze excellent te bedienen investeert het bedrijf volop in de ontwikkeling van haar werknemers, want zij maken het verschil.

Klant centraal bij logistieke dienstverlener

“We zijn een logistieke dienstverlener: een goede klantenservice staat centraal bij GEODIS”, stelt Natasja Wuyts, HR Manager in Belgium bij GEODIS. “Onze belangrijkste troeven om die klantenservice waar te maken zijn onze werknemers. Zij maken het verschil. Daarom proberen we de behoeften van onze klanten zoveel mogelijk te aligneren met de prestaties en realisaties van onze medewerkers. Onze klanten vullen jaarlijks een tevredenheidsenquête in, waarmee wij proberen de vinger aan de pols te houden. We zijn binnen GEODIS ook heel transparant over onze bedrijfsfilosofie, die duidelijk beschreven staat in onze missie en in de ‘7 golden rules’ en de ‘7 principes van leiderschap’.”

Levenslang leren en opleiding bij GEODIS

“We vinden het belangrijk te investeren in onze werknemers via opleiding”, vertelt Natasja Wuyts, “we hebben daarom binnen GEODIS systemen om de individuele behoeften van onze mensen te detecteren. Zo kunnen we de gepaste opleiding voorzien. We hebben zowel klassieke opleidingen als ‘blended learning’, een combinatie van onlineonderwijs en face-to-face onderwijs. In België peilen we in de jaarlijkse gesprekken met onze werknemers naar de opleidingsbehoeften. Daarnaast suggereren de managers ook proactief opleidingen voor hun personeel. Wanneer er een behoefte is, kan er snel een aanvraag voor een opleiding gedaan worden.”

“We hebben heel wat experten in eigen huis die de opleidingen verzorgen. Ons Risk & Claims departement geeft bijvoorbeeld opleiding over Incoterms. We richten ons hierbij niet alleen tot onze eigen werknemers, maar ook klanten kunnen deze opleiding volgen. Dat is voor ons eveneens een manier om de klant centraal te zetten.”

“We hebben oog voor jong talent: ons management is erop gericht toekomstige managers te identificeren, zodat we binnen het bedrijf voldoende doorstroom hebben. We hebben ook een leadership training gelanceerd gebaseerd op de GLOBAL GEODIS managers manual. We stippelen voor iedereen een persoonlijk traject uit, waarbij we opleiding voorzien rond zowel soft skills als hard skills.”

Onboarding plan voor nieuwe werknemers

“GEODIS zorgt ervoor dat nieuwe werknemers snel operationeel zijn via ons onboarding plan”, stelt Natasja Wuyts. “Dit programma kwam tot stand binnen de HR-afdeling in samenspraak met de onze experts binnen het bedrijf en ons Business Excellence team. Het HR-team start de onboarding op samen met de manager van de nieuwe medewerker, zodat de nieuwe werknemer zo snel mogelijk de juiste kennis en vaardigheden onder de knie krijgt. We begeleiden zowel de manager als de bediende gedurende het hele proces. Onze HR-afdeling voorziet ook opportuniteiten voor een breed carrièrepad, dat verder gaat dan enkel de lokale invulling.”

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Geodis

Meer weten?

Geodis

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Geodis

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials