Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Veranderen van sociaal secretariaat - Omdat het loont

Is jouw sociaal secretariaat goed thuis in de kmo-sector? Heb je een contactpersoon die jouw situatie zo goed kent, dat hij/zij je proactief adviseert? Krijg je digitale tools ter beschikking, die jouw administratie eenvoudiger en efficiënter maken? Luidt het antwoord op een van deze vragen ‘nee’? Dan kan je overwegen om te veranderen van sociaal secretariaat.

Eens je als ondernemer een sociaal secretariaat onder de arm neemt, stel je die keuze nog zelden in vraag. Een partner op maat van jouw behoeften kan nochtans een groot verschil maken. Zo stemt Acerta zijn service uitdrukkelijk af op de kmo. Denk je eraan te veranderen van sociaal secretariaat? Angela Mastronardi (Sales Manager KMO) vertelt welke aspecten doorslaggevend kunnen zijn.

De menselijke expertise…

Hoewel alle sociale secretariaten focussen op loon- en personeelsadministratie, vertonen ze toch sterke onderlinge verschillen. Voor Acerta vormt het ontzorgen van de kmo-zaakvoerder prioriteit nummer 1. “Onze dienstverlening gaat dan ook breder dan alleen maar payroll en personeel,” aldus Angela. “Meer dan een sociaal secretariaat profileren wij ons als volwaardige en meedenkende hr-partner. Om het even in welke sector je actief bent, wij kunnen jou hr-beleid begeleiden en opvolgen. Het persoonlijke contact is één van de pijlers van onze service. Als werkgever heb je een vast aanspreekpunt. Iemand met de nodige expertise die jouw kmo door en door kent. Dat is de basis voor gericht en persoonlijk proactief advies.”

Angela Mastronardi, Sales Manager KMO, Acerta


… en de digitale tools

De dossierbeheerders van Acerta kunnen gebruik maken van performante oplossingen. “Vanuit onze filosofie van ontzorgen stellen wij eveneens slimme digitale tools ter beschikking van de klant. Dat gaat verder dan het doorsturen van prestaties. De kmo-bedrijfsleider kan zijn personeelsadministratie bijvoorbeeld eenvoudig regelen met de tool Connect HR Office. De medewerkers gebruiken de tool op hun beurt onder meer voor verlofaanvragen.” Eigenlijk kan je alle personeelszaken vandaag digitaliseren: personeelsdossiers, doorstromen handtekeningen, evaluaties en opleidingen opvolgen enz. Alix, de digitale assistent van Acerta, volgt jouw dossier daarbij proactief op. Die combinatie van menselijke expertise en gebruiksvriendelijke technologie kan zeker een reden zijn om te veranderen van sociaal secretariaat.

Waarom nu veranderen van sociaal secretariaat?

Acerta onderscheidt zich ook op consultingniveau. Het 360°-aanbod dekt alle hr-noden van jou als werkgever. “Instroom, doorstroom, uitstroom van medewerkers… wij hebben de expertise in huis om alle aspecten in goede banen te leiden. Van het opstellen van een vacature tot de benchmarking van lonen, van werknemerstevredenheid tot het uitwerken van een cafétariaplan, en alles daartussen. Bovendien delen we al onze knowhow en ervaring met de klant. Snel, correct en op niveau. Via nieuwsbrieven, actua, webinars, podcasts en gratis juridische ondersteuning.”

Veranderen van sociaal secretariaat is heus niet zo moeilijk. Je zegt je huidige contract op voor 30 juni en vanaf 1 januari van volgend jaar ga je over naar de nieuwe partner. Wij begeleiden jou graag bij elke stap. Ontdek waarom overstappen naar Acerta loont op omdathetloont.be. Je kunt ook contact met ons opnemen of onderstaand formulier invullen.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Acerta

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Acerta

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials